Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2015. január 11., vasárnap

Érdi Bőtermő Meggy Érlelt Gyümölcs Pálinka 2015.



779.

2015/0110


AQUAVINICUM

ÉRLELT

GYÜMÖLCS


 
  Érdi Bőtermő Meggy
  meggyfával érlelve
 
 
 
 Természetesen az a tény, hogy a munkahelyemen nem kell dolgoznom, még nem jelenti azt, hogy nem kell dolgoznom odahaza a pincészetben, ahol van tenni való tulajdonképpen mindennap. Első teendőm, hogy egy fehér boromat megfejtem, és a kénjét beállítom. Ezt követően a pálinkáim felé fordulok a boraimtól. És mivel az év első versenyére már elindítottuk italainkat, de aztán következik, majd a második versenyen, ahová újabb italokat kell, majd neveznünk. Ehhez kerestem jelölteket, amelyeket gondosan megfokoltam, visszahígítottam a megfelelő alkoholfokra, amellyel, majd a versenyen fog indulni. A délelőttöm ezzel jól el is telet, majd mivel a pacalpörkölt kicsit nehezen fölt meg, így még a gyümölcsösömbe is lementem, néhány chipnek való ágért, illetve megnéztem a fák állapotát. Az ebédet követően irodai munkát végeztem el, majd persze az éppen aktuális italcsaládom második tagját is elkészítettem, amelyet saját fájának chipjével kezdtem érlelni, remélve, hogy attól szép sötétsárga színt fog kapni az italunk. Most azonban nem annyira az italunknak a színével sokkal inkább kicsit a beltartalmával foglalkoznék. A kutatók szerint valamennyi élelmiszer közül a meggyben található a legtöbb gyulladáscsökkentő hatóanyag, a meggylékúra, pedig felér egy igazi vitalizáló kezeléssel. Talán azt is kevesen tudják, hogy amikor egy szem meggyet a kezükbe fognak, hogy vitamin- és ásványi anyag összetétele (kalcium, kálium, magnézium, vas, cink) hasonló a cseresznyééhez, azonban majdnem tízszer annyi A-vitamint és jóval több szerves savat tartalmaz. A meggy B-vitamin gazdagsága is említésre méltó (B1- és B2-vitamin). Elősegíti az emésztést, a keményítő és a fehérje feldolgozását, felszívódását. Serkentőleg hat idegeink működésére. A meggy összes részét felhasználják gyógyító célokra. Levelei fő hatóanyagai a cseranyagok. A meggyszárból fogyasztó hatású teát készítenek, amelynek a szívműködésre, a szívizmokra és a vérnyomásra gyakorolt jótékony hatását egy magyar tudós fedezte fel. Levelei gyulladásgátló hatásúak, puffadás ellen is hatásos. Uborkaeltevéshez használják a kapor mellé. A népi gyógyászatban is régóta ismert. A gyümölcskocsányt és leveleket a maihoz hasonlóan, a fa sérülésekor kicsurgó gyantát görcsoldóként használták.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése