Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2014. március 16., vasárnap

Irsai Olivér Szőlő Natúr Törkölypálinka 2014.



526.

2014/0315


AQUAVINICUM

NATÚR

TÖRKÖLY



  Irsai Olivér szőlő
  üvegben érlelve
 
 
 
 
 Az éjszaka azért folyt a bor és a pálinka úgy rendesen. Borverseny ellenére az ismerőseim azért elvárták, hogy a pálinkáimmal is felvonuljak a vacsora idejére. Így aztán volt is alkalmam tesztelni rajtuk a Gyulai verseny küldeni kívánt italaimat. Azt sem mondhatom, hogy majd szombaton kipihenem magamat, mert ezúttal én szerveztem vacsorás összejövetelt pincészetünk tagjainak, és a családtagoknak. Ehhez jómagam készítettem el a bográcsban a boros kakas pörköltött. Ez azért nálunk nem úgy megy, hogy oda jönnek, kajálnak és hazamennek, hanem déltől este kilencig nyomtuk a borokat és a pálinkákat. Így a mai napon is folytatnám, a tegnap elkezdet szőlőfajtából készült italaimnak a bemutatását, amely ezúttal is a natúr alkategóriából került ki, de ezúttal a törköly kategóriából. Mint már tegnap is írtam és említettem a vásárolt szőlőt kétfelé osztottam. Az első fajtából gyümölcs pálinka készült teljes erjesztéssel, míg a második feléről darálás után levettem a bort, és azt külön erjesztettem, valamint a visszamaradt bogyómaradványokat is. Ma elsőként a törkölyös erjesztéssel elkészített italomat mutatnám be. Az Irsai Olivér meg is maradt a mi fajtánknak, igazi hungaricumnak. A Pannonhalma-Sokoróaljai, Dél-Balatoni, Mátraaljai, Ászár-Neszmélyi és az Etyek-Budai borvidéken terjedt el. A mi környékünkön csak elvétve, nyomokban lelhető fel kiskerti művelésben. Kezdetben még csemegeszőlőként telepítették, ezt követően azonban teljesen borszőlőfajtává lépett elő. A reduktív borkészítési technológia új megvilágításba helyezte az Irsai Olivért. A csemegeszőlő kedvelt zamata és illata utánozhatatlan eleganciával jelent meg a száraz minőségi borokban. Hazai és nemzetközi sikereink rangot vívnak ki e magyar fajtának! A termőhely döntő jelentőségű az Irsai Olivérnél! A „hamar vénülő”, „gyorsan öregedő” már-már sztereotíp jelzők a fajta számára jó termőhelyeken és borkészítési technológia mellett termeszthetőség szempontjából szőlész szemmel a „no problem” kategóriát jelenti. Egyet azért bátran kijelenthetek, hogy kóstoltam többször a borát és a pálinkáját is, de utóbbi messzemenően jobbnak bizonyult az előzőnél. A mai párlatnál a törkölyös jelleg kicsit tompította az intenzív illatokat, így ezt az italomat inkább férfiaknak ajánlanám egy kis szivarozás kísérőjeként. 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése