Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2013. február 25., hétfő

Olaszrizling Szőlő Érlelt Törkölypálinka 2013.



308.

2013/0224

AQUAVINICUM

ÉRLELT

TÖRKÖLY

 
  Olaszrizling Szőlő
  akácfahordóban érlelve
 
 
Jómagam, mint ismeretes nagyon elkötelezett királyleányka szőlő hívő vagyok, de az utóbbi időben nagyon megkísértet egy másik fehér borszőlő még pedig az úgynevezett Olaszrizling, amelyet én is inkább rezedának hívnák legszívesebben, hiszen illatában, zamataiban talán ehhez a növényhez sokkalta közelebb áll, mint rizling szőlőkhöz általában. A bátai hegyközség területén érdekes módon nem sok tőke található ebből a fajta szőlőből, így ezt a fajta szimpátiát sem innen nyerhette el, hanem a szomszédos településről Dunaszekcsőről. Elkészítettem már borseprőből készült párlatát, sőt borpárlatát is sikerült már palackba zárni, de törkölyével most először próbálkoztam meg. És, hogy a kezdet még érdekesebb legyen nem bogyózott törkölyt desztilláltam le, hanem szárral együtt. Tudom, hogy ez már ma nagyon divatos, de hát őszintén megvallva, így kaptam, mert az öreg szőlő tulajdonos ragaszkodik a borkészítés hagyományos módjához. A sváb bácsi ebben aztán semmiféle megingásra nem hajlandó, és neki ami az elmúlt ötven évben bevált, az a hátralévő még tíz évre pontosan megfelelő úgy, ahogy van. Borkészítési technológiája sem nevezhető túlzottan újító jellegűnek, erősen oxidatív jegyeket mutat. Minden igyekezetem ellenére nem vette komolyan a tanácsaimat, sőt kifejezetten kinevetett az új technológiák bemutatása után. Ennek következtében e törkölypálinka Is ezeket a hagyományos jegyeket mutatta. Kétségtelenül rendkívül karakteres, sőt már-már határozottan férfias illatokat sikerült belőle produkálnom. Annak a ténynek ellenére, hogy Magyarország egyik legelterjedtebb borszőlője törkölypálinkát nem túl sok kereskedelmi főzde készít belőle. A közeli Brill Pálinkaház azonban elkészítette e termékét. Ehhez az enyém is némiképpen hasonlatos már a bogyózástól eltekintve, késői szüretelésű, ja és nem eperhordóban érlelt, hanem én e helyett akácfahordót alkalmaztam. Kissé visszafogott illatokkal indít, majd némi levegőzés után virágokat és virágmézes jegyet hoz. Szájban intenzíven lép fel, édes fűszereket, némi aszús jegyet hordoz. Szépen érlelt, kerek törkölypálinka. Lecsengése hosszú. Különlegesség mindenképpen, de abban biztos vagyok, hogy versenyeknek nem lesz az első számú sztárja, de kóstolásokkor jó összehasonlítást fog nyújtani a bogyózott törkölypálinkákkal szemben.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése