Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. november 27., szombat

Nagy Szent Albert Besztercei Szilva Pálinka



Nagy Szent Albert
Bátai Besztercei Szilva Pálinka
2010.



Ezt a gyümölcsöt szeptember 9.-én kezdtem el gyűjteni cefrézés céljából. Nem akartam a dolgot elsietni, hagytam hadd érjen a gyümölcs a fán, csakhogy három nappal később komoly esős időszak következet be és a szőlőszüret ennek következtében sok gyümölcs tönkrement a fán. Szabályosan szétnyíltak a szemek és lerohadtak a sok csapadéktól. 17-18-án még egyszer ami megmaradt sikerült összeszednem a fáról, de ez már láthatóan nem volt ahhoz, hogy önállóan kifőzhessem. Az erjedés tápsó és élesztő segítségével jól sikerült. A kifőzésre így is elég sokára csupán november 15.-én került sor. Azután, hogy a ringlószilvámból nem lett pálinka. Ettől aztán kicsit meg is ijedtem és ezért úgy határoztam, hogy ebben az esetben már nem bízom a véletlenre az eredményt. A következő cefrét állítottam össze:

150 kg besztercei szilva
120 kg bikavér törköly
70 kg golden alma
20 kg vilmoskörte
30 kg vad őszibarack
10 kg viaszszilva
.................................................................
400 kg összesen

Ettől aztán inkább vegyes gyümölcs törköly pálinka keletkezett belőle, de a főzés legalább sikeres lett és a szokásos 18 liter párlat lett belőle. Az igazsághoz az is hozzátartózik, hogy ennél a főzésnél már lent voltam a fözdében szinte végig, nem adva így esélyt annak, hogy bármi is megtörténjen. Kicsit ekkor is fogalmazódott meg bennem az a gondolat, hogy bizony jó lenne egy pálinkafözdét odahaza csinálnom. Tudni kell a szilváról, hogy i.e. 150-ben a rómaiak hozták Olaszországba és innen terjedt el Európában. Annak ellenére, hogy a szilvát fogyasztva nagyon édesnek érezzük, vitaminokban mégsem túlzottam gazdag a beltartalma, főként nem ilyen esős évben. Tartalmaz azonban A és C vitamint, sőt a B vitamin mindegyik változatát, sőt biotint is. A szilva a legjobb szénhidrát-anyagcsere stimulátor. Jó hatással van az idegekre, a mentális frissességre, a hajtóerőre, és a teljesítőképességre és a stressztűrő képességre is. Szerepet játszik továbbá a vese működés fokozásában is. Ebből jól látszik és érződik, hogy a párlat készítésben nem lehet kihagyni italaink sorából. E párlatot Nagy Szent Alberthez ajánlottam, hogy ő legyen védőszentje és általa, aki fogyasztja mindig az egészség útján járjon. Minden cseppje jótékony hatással és ne romboló hatással legyen fogyasztójának szervezetére. Fogyasztását ajánlom kis mennyiségben. Párlat, aroma rendszeremben a 2010-es évjáratban a natúr pálinkák csoportjában, a vegyes párlatok kategóriájába helyeztem el.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése