Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. november 25., csütörtök

Rigóvári Szürkebarát



Rigóvári Szürkebarát
fehér félszáraz bor
2010.



Ebből a fajta szőlőből már tavaly is készítettem bort, de akkor az egy kicsit félre sikeredett, mert nem volt időm rögtön levenni a színlevet, hanem a bogyón forrt meg, amelynek következtében rozés lett. Idén erre sokkal jobban odafigyeltem és hat óra eltelte után rögtön levettem a színlevet és ki is préseltem a bogyókat bogyózás után. Ennek ellenére és a 17 must fok ellenére a forrás ennél a mustnál sem indult be annak ellenére sem, hogy megkapta a fajélesztőt és a tápsót is. További öt nap várakozás után a must felét meglangyosítottam cukrot tettem hozzá, hogy 20-as legyen a must foka, de a forrás csak pezsgésig indult meg. Amikor aztán elkezdtem felmelegíteni olajradiátorral az oldalát akkor végre a kotyogó beindult és a forrás megkezdődött. Nem is állt le egészen november 15.-éig. Másnap 16.-án aztán neki is álltam és erős kénnel megfejtettem, mert már ugyan bor volt, de letisztulni nem akart. 33 liternyi mennyiséget egy kis úszófedeles tartályba raktam és remélem, hogy ez is le fog tisztulni a Szent János-napi borszentelésig. Valaki egyszer úgy jellemezte ezt a zamatos borfajtát, hogy a tűz és a méz keveréke. Elnevezése nálunk Magyarországon a 14. század óta ismeretes, a ferences rend egyik ágazatáról a cseri barátokról kapta. Ezek a szerzetesek 1368-ban Boszniából települtek a Kárpát-medencébe és ruhájuk színe volt szürke. Ezek a szerzetesek, mint akkor szokás volt beteggyógyítással foglalkoztak és előszeretettel alkalmaztak olyan terápiákat a betegeknél, amelyek alapja gyógyitalokra alapult. Gyógyfüvekkel ízesítették a boraikat és a sikeres gyógyulások után róluk is nevezték el ezt a szőlőfajtát. Egy bizonyos igen különleges ital, amely sokkal inkább valami likőrhöz hasonlít, mint borhoz annyira tartalmas. E boromat tavaly is már a keresztút 7. állomásának ajánlottam. E állomáson Jézus Krisztus másodszor esik el a keresztjével. Bizony mi is hányszor esünk el újra és újra ugyanabban a bűnben, de ennek az állomásnak sem ez a lényege, hanem az, hogy újra feltudunk kelni, mert mindig ez a fontos. E bor is a tavalyi kudarc után ismét feltudott kelni ismét megtudott újulni. A második elesés azonban intő jel, hogy figyeljünk oda arra amit csinálunk, mert nagy baj lehet a vége.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése