Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. november 23., kedd

Rigóvári Rozé Cuvée



Rigóvári Rozé Cuvée
(Kékfrankos-Cabernet)
2010.


A mai napot is a pincészetemben töltöm munkával. Tegnap megnéztem a még forrt boraimat és a kóstolás után megállapítottam, hogy már nem must, hanem bor és most már le is kell venni az aljáról. Így a tegnapi elhatározásomat, ma cselekvésre is változtattam már a reggeli órákban. Elsőként a Cabernet Rozé megfejtését kezdtem el, mivel ebből lényegesen több volt, mint amit a 60 literes hordóba visszatudtam volna tenni, így a fennmaradó 17 litert elhatároztam, hogy kísérlet gyanánt egy új borhoz még pedig az éppen szintén fejtésre váró Kékfrankos Rozéhoz társítom, mert abból csupán 13 liter állt rendelkezésre, ami nem fért bele a múltkori hordóba. Így a kettő maradékot összefejtettem, majd egy harminc literes ballonba bele is fejtettem közepes kénezéssel. A két alkotó elemből a kékfrankos szeptember 30. óta forrt, ami már 54 napot jelent, a cabernet pedig október 7. óta forrt, vagyis 47 napja, mégis mind a kettőben maradt némi szabad cukor, amely következtében félédes bor jött létre. A kóstoláskor megállapítottam, hogy nem túlzott a cukor jelenléte, sőt kifejezetten jól áll neki. Az igaz azonban, hogy a tisztulási folyamat éppen emiatt még nem fejeződött be, de így hogy lekerült a seprűről remélem, hogy a kén segítségével sikeres lesz a letisztulási folyamata. Tavaly ilyen borom nem volt, így most ez is újdonságnak számít a pincészetemben és ha valóban beválik, akkor valószínűleg jövője is lesz ennek a bornak. A Vinoricum rendszerben a 11. helyre soroltam, amely a 11. stációt jelenti, amikor is Jézus Krisztust a keresztre szegezik. Ez a stáció jól áll, majd ennek a bornak, mert édeskés íze miatt becsapós lesz és ha valaki nem vigyázz vele kellően, igen könnyen keresztre is kerülhet. Tudom, hogy a 30 liter nem nagy mennyiség, de alkalom adtán a jókedvhez, jó baráti társasághoz éppen illeni fog, főleg a hölgyvendégek számára. Az egy hónap múlva esedékes borszentelésig remény szerint lesz ideje, hogy megfelelő tisztaságot érjen el. Várhatóan a reduktív erjedésnek köszönhetően friss gyümölcsös bor jön létre belőle, amely a kékfrankos társítás hatására savakban is gazdag lesz, de emellett megtudja őrizni a Cabernet-franc illat és zamat anyagát, amelyet idén ez a fajta szőlő is sokkal jobban képes kidomborítani a rozékban, mint a vörösborokban. Mivel ez még ráadásul félédes is lett akár pezsgőt is lehetne belőle készíteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése