Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2015. január 1., csütörtök

Merlot Szőlő Natúr Borpárlat 2015.



770.

2015/0101


AQUAVINICUM

NATÚR

BOR


 
  Merlot Szőlő
  üvegben érlelve
 
 
 
 Újévet kezdtünk, teljesen új lappal, igaz teljesen új szabályokkal. Ilyen évfordulók alkalmával hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy igazából a napok, az életünk folytonossága nem törik, nem szakad meg, csak azért, mert egy másik szám kerül a naptárba. Sajnos ez az év nem ilyen, a politika akár akarjuk, akár nem súlyosan beleavatkozik életünk folyásába. Olyan szabályokat hoznak, amelyek gyökeresen megváltoztatják életünket. A bérfőzött pálinka megadóztatása várhatóan olyan helyzetbe hozza a munkahelyem tulajdonosát, hogy könnyen lehet, hogy nem fogom tudni kitermelni saját fizetésemet, ami teljesen kétségessé teszi nemcsak a saját, hanem egész családom sorsát. E gondolatokkal játszadozva éjszaka nem véletlen, hogy nem volt igazán kedvem táncra perdülni, és úgy ünnepelni a 2015-ös esztendőt. Persze a hajnalban való hazaérkezés alaposan rányomja bélyegét az egész napomra. Szerencsére a szentmisén kívül máshová nem kellett mennünk, így pihenéssel tölthettem a napot, illetve egy újabb pálinka bemutatásával, amelyet egy bencés apát oltalmába ajánlottam. Ezen a napon ez még csupán a harmadik pálinka, amelyet elkészítek, így a védőszentek közül válogathattam kedvemre. Ahogy a statisztikákat átnéztem azt a következtetést is levonhattam, hogy az újév napján mindig valamiféle szőlő termékkel kapcsolatos pálinkát készítettem el. Eddig egyszer törköly, egyszer borpárlatot, és most ismét borpárlat bemutatását szeretném felvezetni a kedves pálinka kedvelő közvélemény számára. Csak míg legutóbb a kékfrankos volt az alany, addig most egy merlot bor feldolgozását végeztem el. A bort magát, mint cefrét, úgy kaptam egy kedves barátomtól, aki nem akarta magának ledesztillálni, és így felajánlotta nekem. A 90-95 liternyi vörösbor kénje szerencsére alacsony volt, így a desztillálás során ezzel a kellemetlen mellékhatással nem kellett megküzdenem. Alkoholtartalma azonban nagyon magas lehetet, akár 14 maligánfokú is, mert a párlat nagyon szépen folyt lefele. Mivel kisüsti technológiával lett a párlat elkészítve, így az alszesz nem volt különösebben erős, mégis a finomítás során nagyon szép eredmény született, nagyon szép selymes zamatokkal. A fajta jellegesség is kézen fogható volt már ilyen friss állapotában is. Nagy reményeket fűzök ehhez az italomhoz.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése