Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2014. március 30., vasárnap

III. Gyulai Pálinka Világkupa 2014.



Versenyzői tájékoztató
Tisztelt Magyarországi Pálinka Versenyzőink!

A 2013. december 21-én kiadott Versenyfelhívásunk, majd a 2014 január 22-én közétett Verseny szabályzatunknak megfelelően március 26-27-én, Gyulán, a D-Hotelben megtartottuk a gyulai III. Pálinka, Gyümölcs- és Borpárlat Világkupa Gyula – Budapest (benne a XV. Kisüsti Pálinka Fesztivál Pálinkaversenye) érzékszervi zsűrizését.
Az eredményhirdetést a kiírás szerint április 19-én, szombaton 17 órakor, Gyulán, a Pálinka Fővárosában, a XV. Nemzetközi Kisüsti Pálinka Fesztivál és Vásár, Hungarikumok és Hagyományos Magyar Termékek Kiállításán
Többen, a magyarországi versenyzők közül megkérdezték, hogy mi lesz a kiírásban szereplő, Magyarországra vonatkozó díjakkal -- például: Magyarország Legjobb Pálinkája cím oda ítélésével – tekintettel arra, hogy napokon belül megjelenik egy miniszteri rendelet az Országos Pálinka és Törköly-pálinka verseny szabályozásáról.
Ebben a tervezetében pedig az szerepel, hogy a Magyarország Legjobb … díjakat csak azon a Pálinka Nemzeti Tanács – a miniszter – által rendezett versenyen lehet kiadni, már 2014-től.
A Magyarországra vonatkozó díjakat is törvény által garantált jogszerűséggel, 2004-óta szerzői jogi oltalommal adom ki.
Tehát ezeket a díjakat a nyertesek is teljes jogszerűséggel használhatják.
Ráadásul a lehető legnagyobb körültekintéssel jártam el 2014. évi verseny meghirdetése előtt!
Háttér tájékoztatás:
Amikor december első napjaiban értesültem a Pálinka Nemzeti Tanács elképzeléseiről, akkor a lehető leggyorsabban időpont kértem Dr. Kardeván Endrétől, a minisztérium illetékes államtitkárától.
2013. december 11-én államtitkár úr fogadott, Gyaraki Zoltán főosztályvezető úr társaságában. Előzetesen elküldtem a szükséges iratokat.
Megállapodtunk, hogy 2014-ben a gyulai versenyt a III. Pálinka, Gyümölcs- és Borpárlat Világkupa Gyula – Budapest (benne a XV. Kisüsti Pálinka Fesztivál Pálinkaversenye) írom ki. Tehát elhagyom az elnevezéséből az ,,országos” jelzőt.
De! Valamennyi, ,,Magyarország legjobb... Nemzeti Kincs” díjat változatlanul én adom ki!
Erről az egyezségről december 12-én visszaküldtem államtitkár úrnak az írásos feljegyzést, a miniszterhez írt támogatási kérelem másolatával együtt.
A versenyemet mindezek után, ezen tények birtokában írtam ki, a már említett december 21-én.
Majd megjelent néhány hete a már említett miniszteri rendelet tervezete, társadalmi vitára. Ebben az szerepel, hogy mostantól a Pálinka Nemzeti Tanács saját maga adja ki ezeket a díjakat.
Erre reagálva jeleztem, hogy amilyen mértékű kárt okoznak, olyan mértékű kártalanítást érvényesítek.
Természetesen, az államnak joga lehet korlátozni jogaimat, de törvény garantálta szerzői jogi oltalmamat miniszteri rendelettel elvenni nem lehet.
Oda törvény kell.
Ha, majd lesz ilyen törvény és a kártalanításomat is kifizetik, akkor, attól a pillanattól kezdve áll elő új helyzet.
Addig nem!
S nem csak az írott -- és íratlan, örök emberi -- törvények, ha nem a 15 éve, a magyar pálinka érdekében elvégzett, szó szerint úttörő munkám miatt is.
Ez úton is köszönöm, hogy részvételükkel hozzájárultak a 15 éves gyulai verseny nemzetközi hitelességének növeléséhez.
Tisztelettel:
Lovász Sándor
kiíró-főszervező


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése