Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2013. február 6., szerda

Kékfrankos Szőlő Natúr Gyümölcs Pálinka 2013.



290.

2013/0206

AQUAVINICUM

NATÚR

GYÜMÖLCS

 
Kékfrankos szőlő
  üvegben érlelve
 
 
 Nekünk, akik nagyobb szőlészetben dolgozunk bizony a február, már a kinti munkák megkezdését jelenti. Javában folyik a metszés a függönyös és a kordonos ültetvényekben egyaránt. Persze ahány ház annyi szokás, de nálunk többnyire a cabernet franc-val kezdjük a metszést és csak később állunk neki a kékfrankosnak, amely sokkal fagyérzékenyebb. Természetesen ez a fajta szőlő már gyermekkorom óta hozzátartozott életemhez, hiszen dolgoztam benne már akkor is, amikor a családom bérelt a szövetkezettől több hektárt. Aztán felnőttként én is összevásároltam egy hektárnyi sajátot, de később eladtam, mert más vállalkozásba kezdtem és időmbe már fért bele a szőlő hiszen annak nem tulajdonos, hanem szolga kell. A vállalkozás megszüntetésével aztán ismét visszatértem a szőlőhöz, borhoz, majd innen egyenes út vezetett a pálinkához. Évről-évre elkészítem ebből a szőlőből a soros évjáratú párlatomat, de ezúttal csak egy kicsit tettem félre belőle, de ezt viszont úgy, ahogy a merlottal szoktam boróstól-bogyóstól szóval szőrőstől-bőröstől. Ma már úgy érzem, hogy ez az egyetlen vörös bort adó szőlőfajta, ami némi jóindulattal magyarnak mondható, és van esélye a nemzetközi sikerre, vagyis kötelességünk mindent elkövetni azért, hogy kiváló termékeinkkel mi is népszerűsítsük azokat. Ma már sokan vannak, akik úgy akarják vélni, hogy maga a kékfrankos fajta a nomád hordák dúlta keletről származik, egészen pontosan a Kaszpi-tenger vidékéről. Volt ugyan még egy kétségbeesett kísérlet, ami a kékfrankost megpróbálta a művelt nyugat tőkéjére oltani, de Hugh Johnsont kivéve ma már mindenki tudja, hogy ennek a fajtának semmi köze a Gamay-hoz. Bár honnan is származik nálunk otthonra talált, és elképzelhetetlenek napjaink mind bora, mind pálinkája nélkül. Ez a szőlő párlat gyümölcsös és fűszeres, intenzív illatú pálinka, amely szinte eltéveszthetetlen azok számára, akik egyszer megkóstolták. Fiatalkorában érdemes pálinkának cefrézni, mert ilyenkor gyakran erősen savas, de idővel kisimul és bársonyos tanninú, markáns párlattá érik. Meghatározó illat- és ízjegyei: meggy, cseresznye, aszalt szilva, fekete bors, kökény, keserű csokoládé. Arra azonban kétségtelenül figyelni kell, hogy férfias jegyei, tulajdonságai miatt, inkább az erősebbik nem kedvelt itala lehet, bár simulékonyabbá képes válni, mint a törköly változata.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése