Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2012. január 22., vasárnap

Vadőszibarack Akácfa hordóban érlelve 2012.


111.

2012/0122

AQUAVINICUM

ÉRLELT

ERDEI GYÜMÖLCS

Vadőszibarack Pálinka
akácfa hordóban érlelve



Ennek a vadgyümölcs párlatnak a harmadik tagját szeretném bemutatni, amint már azt az előzőekben is említettem, de most elsőként ki is próbáltam akácfa hordóba helyeztem a párlat harmadik harmadát remélve, hogy az ebben három hónapig történő érleléssel egy újabb különlegességet kóstolhatunk majd meg. Ahogy a borász számára a szőlő, úgy a főzőmesternek az állandó és jó minőségű alapanyag biztosítása a legfontosabb kritérium. Erdei, vad gyümölcsök esetén ez különösen fontos, hiszen ezekhez hozzájutni nem könnyű és nem egyszerű. Az általam készített pálinkák alapanyagát minden esetben, vagy én, vagy a családom tagjai saját kezűleg szedték. Nem folytatunk felvásárlást, kizárólag a család és a barátok gyümölcseit dolgozzuk fel. Ezt a vadőszibarackot egyedül én szedtem, mert olyan helyeken termet, amely alig megközelíthető, valóságos dzsungelben található. Fáradtságos munkával érési sorrendben gyűjtöttem be, mostam meg, és magoztam ki a cefrének valót. Féltet gonddal erjesztettem és főztem ki a Sabeikow és Társa Szeszfőzdében saját kezűleg a legmodernebb Müller üstökben. Sohasem készítek nagy mennyiségű pálinkákat, sokkal inkább a saját receptúra alapján, különlegességeket, egyedieket, számozott példányban. Most először a vadőszibarack párlatot az akácfa pikáns ízével társítottam össze három hónapos pihenésre. Ezáltal a vadőszibarackunk is ebben a szellemben születetik meg, születik újjá az akácfa hordóban. Ennek ellenére illatában megőrzi a fáról szedett gyümölcs frissességét, és ízben sem okoz csalódást, az illat töretlen folytatása. Struktúrája kellemesen lelágyul, selymes, barátságos, mégis megmarad vadnak, betöretlennek, akár egy musztáng. Utóíze viszonylag hosszan kitart, lecsengésében az akácfás érlelés édeskés illata, zamata kíséri. Negyvenkét százalékos alkoholja diszkréten a háttérben marad. Káprázatosan aranyló zöldessárga színe csapdába ejti a szemet, kortyai pedig csapdába ejtik legvadabb fantáziánkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése