Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. december 1., szerda

Bátai Golden Delicious Almabor



Bátai Golden Almabor

Október 20.-án daráltam le 120 kg Golden Delicious almát és oltottam be pektinbontó enzimmel. 24 órát vártam, hogy a pektinbontó elvégezze a munkáját és a préselés hatékonyabb legyen. 35 liternyi must keletkezett tisztán, amelyet 22.-én beoltottam élesztővel és tápsóval. A forrás beindult. Október 27.-én, amikor már határozottan forrt 10 liter mustot kivettem az edényből és abban felolvasztottam 4 kg répacukrot., majd visszaöntöttem a közösbe. A forrás tovább haladt, ám az idő lehűltével gyengült, de folyamatos maradt. A kotyogó szépen dolgozott rajta. Most már eltelt több, mint egy hónap és a forrás alább hagyott. A fejtés végrehajtása mellett döntöttem. Viszonylag sok alja lett a bornak, de még így is a tisztulás nem teljesen ment végbe. Kóstolásra kellemes bár kicsit édes bor jött létre, amely, amennyiben ha sikerül letisztulnia, akkor ünnepi események egyik kuriózuma lehet majd. 32 liter szűrt és tisztított bor került pihentetésre. Idáig eljutva természetesen már a névadásról is gondolkodnom kellett. Mivel ez az ital nem közönséges bor, hanem gyógyital, így természetesen a Medicinum kategóriába került ott is a Gyümölcsbor alapú italok közé. E kategóriát minden esetben és minden fajta bornál Báta község nevéről fogok elnevezni. A másik fontos dolog, amit tudni kell róla, hogy édessége sem véletlen, hiszen a mitológiában Lédához ajánlottam, akit Zeusz hattyúalakjában kísértet meg és a nászukból két tojás született, és az egyikből született a híres szép Heléna, vagy más néven Trójai Heléna. A szépség és az édesség szimbólumává válva. A gyógyászatban pedig leginkább a köszvényes megbetegedések megelőzésére ajánlom, de álmatlanságban szenvedőknek is este ebből egy deci meghozza a pihenés gyümölcsét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése