Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2015. február 5., csütörtök

Mézes Fűszeres Cserszegi Ágyas Törköly Likőr 2015.



800.

2015/0131


AQUAVINICUM

LIKŐR

TÖRKÖLY


 
  Mézes Fűszeres Cserszegi
  üvegben érlelve
 
 
 
 Na ez a szombat ez egy kicsit kényeztetős napnak ígérkezett. Nem utaztunk sehová, és különösebb más teendőt sem terveztünk be erre a napra. Ehelyett a feleségem befogott egy kicsit délelőttre, az otthoni munkákra. Lebontottuk első lépésben a karácsonyfát, hiszen két nap múlva gyertyaszentelő lesz. Ebből kifolyólag aztán volt takarítani való is éppen elég. Aztán megjavításra várt néhány fiók, és szekrényajtó is. A nagylány kivételével együtt volt a család, ő meg éppen Tihanyban egyetemi kar összetartáson tartózkodott. A közös ebéd a halleves volt, majd utána finomra sütött halakat ropogtattunk el. Ezek után aztán neki álltam az aktuális likőröm elkészítésének. A statisztikákban leginkább ilyenkor vadgyümölcsökből készült italok kerültek elő ezen a napon, még szerencse, hogy ez a nap is szentekben gazdag, tehát tudtam válogatni belőlük megfelelőt a mai italunkhoz. Ekkor láttam azt is, hogy gyakorlatilag a mai italunk egy ünnepi ital abban tekintetben is, hogy éppen a 800. sorszámot kapta. Aztán arra is felfigyeltem, hogy három éve egy fehér illatos cuvée törkölyt készítettem, így ma ezt szeretem volna kicsit felül überelni. Törkölyből készült likőrt még nem nagyon ittam, tehát éppen ideje volt, hogy készítsek egy ilyet, és majd az érlelés három hónapja után meg is kóstoljuk azt. Ehhez ezúttal az illatos cserszegi fűszeres szőlő törkölyét választottam ki alapanyagul, amelybe az eddigi likőrökhöz hasonlóan belehelyeztem elsőként a vaníliát, majd beágyaztam házilag aszalt cserszegi szőlő mazsolával. A következő lépésben egy megfelelő fűszer kiválasztása volt vissza. A választásom ezúttal a levendula virágra esett. A felolvasztott akácmézet és nádcukrot is beleöntöttem az üvegtartályba, és ezzel el is készült a likőrünk nyers változata. 1920-as évek közepén Bittera Gyula – korának neves gyógynövényszakértője - telepítette Magyarországon az első levendula ültetvényt, egyenesen Franciaországból hozott szaporítóanyaggal. Addig az országban csak a középkori kolostorkertekből volt ismert a levendula. Javítja az életfolyamatokat, fokozza a testi és lelki frissességet. Aromaterápiában használva feszültségoldó, idegerősítő, nyugtató hatású. Enyhíti a fejfájást, a depresszív kedélyállapotot, segíti az elalvást, az alvászavarokat megszűnteti. Ebben a kompozícióban egy-két kupicával mindig garantált a mélyalvásbani álmodás.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése