Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2015. január 29., csütörtök

Mézes Fűszeres Meggy Ágyas Gyümölcs Likőr 2015.



793.

2015/0124


AQUAVINICUM

LIKŐR

GYÜMÖLCS


 
  Mézes Fűszeres Meggy
  üvegben érlelve
 
 
 
 Végre ismét szombat van. Nem az a tipikusan lustálkodós, ráérős szombat, sokkal inkább az, amikor a sok tennivalótól szinte el fog repülni az idő. Mégis a napot a szokásos családi reggelivel kezdjük, majd utána indulok is a húgomékhoz, no nem ahhoz, amelyiknek a meglepetés buli lett szervezve, hanem az idősebbikhez, ahol a meglepetés buli helyszíne lesz. Útközben fel is veszem a sógoromat, akivel a kakas pörkölt főzését fogjuk elvégezni. Az autót le is passzoltam, de a szokásos kézitáskámat magammal hoztam, amelyben, mint a mesében hét féle pálinka, és hét féle bor rejtőzködött. Csatlakozott is hozzánk egyik barátunk, akit csak Subának hívunk. Hármasban kezdtük meg a főzést, de leginkább azt a sógorom végezte, így nekünk leginkább csak a kukta szerep maradt ezúttal. Azt azonban kihasználtuk, hogy felelősségünk nem lévén az ebéddel kapcsolatban, így elkezdtünk poharazni. Annyi időm azért volt az este folyamán a meglepetés bulit követően, hogy a napra szánt különleges italomat elkészítsem. Igazából minden adva volt hozzá, csak össze kellett keresgetnem azt innen-onnan. Az alapanyagnak ezúttal a két éves meggypálinkámat használtam fel. A következő lépésem a vanília belehelyezése volt az italba. A fűszereim között tovább keresgélve a fahéjra bukkantam, amelyet a meggyhez illő aromatársításnak véltem. Ezt követően következett a gyümölcságyazás. A spájzban meg is találtam szintén egy, két évvel ezelőtti meggybefőttemet, amelyet nemes egyszerűséggel beleöntöttem a pálinkába. A megpróbáltatásoknak persze ezzel még nem értünk a végére, és elkezdtem a nádcukrot felolvasztani, amikor ez már megfelelő hőfokú volt, akkor hozzáadagoltam az akácmézet is, amelyet szintén felolvasztottam. A visszahűtést követően ezt is beleöntöttem az italomba, majd lezártam azt és alaposan összeráztam, hadd induljon be az érési folyamat. A fahéj, a hazánkba a 15. században érkezett el, és gyorsan beépült a nemesi konyha fűszerei közé. Mintegy 300 éven át, harcoltak egymással portugálok, franciák és angolok a fahéj kereskedelmi monopóliumának megszerzéséért. Ez a fűszerháború számos emberáldozatot követelt. Szerencsére erre ma már nincs is szükség, italunk a béke itala. A száz napos érlelés után, leszűrve, alkoholfokának beállítása után pohárba töltve, koccintunk egymással ünnepeink alkalmával.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése