Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2015. január 27., kedd

Mézes Fűszeres Ágyas Őszibarack Likőr 2015.



791.

2015/0122


AQUAVINICUM

LIKŐR

GYÜMÖLCS


 
  Mézes Fűszeres Őszibarack
  üvegben érlelve
 
 
 
 Ez a napon igen érdekesen indult, hiszen nem szoktam, de ezen a reggelen, egy, egyedül élő nyugdíjast elvittem Szekszárdra, mert televíziót szeretett volna magának hitelre vásárolni, de ehhez szüksége volt segítségre. A dolog aztán valóban elég bonyolultra sikeredett, mert az ügylett lebonyolítása sok papírmunkával járt. Aztán hazaérkezve természetesen a munkahelyemre siettem, és azonnal neki fogtam a cefrés hordók következő szezonra való előkészítésének. Tulajdonképpen mást nem is kellett tennem ezen a napon, ezzel szemben hazaérkezve rögtön pincészeti munkáimnak, teendőimnek álltam neki. Egész nap volt időm azon gondolkodni, hogy mit hogyan is tegyek, így elhatároztam, hogy tíz féle fűszeres gyümölcsből készült, mézzel felturbózott likőrt, fogok elkészíteni, amely egy komplett családot fog bemutatni. Nem is volt más teendőm, mint az első kivitelezésének neki fogni. Üveg edényeim elő voltak készítve, így elsőként a gyümölcspárlatot kellett kiválasztanom, amely a gerincét fogja adni az ital. Választásom végül is elsőként az őszibarack pálinkámra esett. Ezután a következő lépés volt az őszibaracknak, mint a gyümölcsnek a pálinkába való belehelyezése. Ennek az volt a kis furfangja, hogy nem aszalványt, nem is nyers gyümölcsöt tettem bele, hanem befőttben érlelt őszibarackot. Aztán következett a hozzá legmegfelelőbb fűszer kiválasztása, amely elsőként egy kis vaníliából állt, és egy kis gyömbérből. Miután ez is belekerült az üvegedénybe akácmézet fogtam a kezembe és olvasztottam fel negyven celziusz fokos állapotig, figyelve arra, hogy nehogy túlmelegedjen, és a méz elveszítse a fontos beltartalmi értékeit. És ezzel még nem volt vége a dolognak, mert némi barnacukrot is olvasztottam fel benne, és azt is hozzá öntöttem. Mind a mézet, mind a nádcukrot felolvasztás után vissza is hűtöttem a pálinkával azonos hőmérsékletre, hogy az opálosodás minél kisebb mértékű legyen. Alaposan össze is ráztam az üvegben, és lehetőleg szobahőmérsékleten tartva elkezdtem a száz napos érlelését. Az őszibarackban található kalcium és magnézium aránya is kiemelkedő, ezért kitűnő hatással van a csontok regenerálódására. Amennyiben megelőznéd a csontritkulás kialakulását, valamint szeretnél fitt maradni, az őszibarack nem maradhat ki az étrendedből, de italrendedből sem.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése