Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2014. július 29., kedd

Meteor Korai Meggy Natúr Gyümölcs Pálinka 2014.



611.

2014/0714


AQUAVINICUM

NATÚR

GYÜMÖLCS


 
  Meteor Korai Meggy
  üvegben érlelve
 
 
 
 A hétfő sem kezdődhetett másként, mint a hétvége élményeinek közreadásával elsőként hajnalban, a szőlőben, ahol már minden munkatársam érdeklődve várta a híreket. Mondanom sem kell, hogy jól esett fogadni a sok gratulációt. Aztán később a munkát már a főzdében folytattam, ahol a tulajdonos is érdeklődve várta az eredményeimet, amelyeket az oklevelek bemutatásával közre is adtam neki. Gratulált is annak rendje és módja szerint, de egy kicsit azért őszintétlen volt a mosolya. Ez engem azonban cseppet sem zavart, hiszen fél év alatt 130 elismerést beseperni borokkal és pálinkákkal biztosan nem sok pincészet dicsekedhet.  Ezek a sikerek, mint ahogy már írtam is korábban némiképpen teherként is nehezednek kicsit a vállamra, és amikor újból egy-egy ital elkészítéséhez fogok, mindig fel is merül bennem az elvárás a minél jobb eredményre. Az eddig megszokott Aquavinicum Párlat Rendszeremben többnyire a natúr pálinkától, az érlelten át, az ágyasig szoktam bemutatni az adott párlatcsaládot, esetleg a végén a likőrrel. Ezúttal szakítva ezzel a mintával, most éppen a natúr változatot mutatom be utoljára. A korai Meteor meggy érdekessége, hogy ez a gyümölcs nem vásárolt tétel, hanem saját gyümölcsösünkbe termett, és ezt bizony a feleségemmel nekünk kellett leszednünk, majd fel is dolgoznunk. A tétel kimagozására nem került sor a cefre beoltása előtt, hanem két nappal később, amikor már beindult az erjedés, akkor került leöntésre róla a gyümölcshús, úgy hogy azért egy húszszázaléknyi mag azért a hússal együtt erjedt. A meggyeknél megszokott heves, és intenzív erjedés kiküszöbölése érdekében a cefre hűtését úgy végeztem el, hogy azt a pincében vittem végbe, ahol 12 celziusz volt a hőmérséklet, így azonban hidegtűrő élesztővel oltottam be, hogy azok megfelelően dolgozzanak. A 12 napos erjedés középső szakaszában a kotyogóval történt erjedést megszakítva egy nap egyszer megkevertem a cefrénket, de az utolsó négy napban már nem nyúltam abba bele. Az eredmény jó lett. Már illatában éreztük a telt meggykaraktert, és szinte csodálkoztunk, hogy nem meggyszörp színű az ital, hanem áttetsző, tiszta, mint a gyémánt. Olyan, mint mikor gyerekként megszárítottuk a napon a gyümölcs magját, hogy aztán feltörve, felfaljuk mandulás belsejét. Persze ez az ital nem gyereknek való, szinte örülünk, hogy felnőttünk hozzá.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése