Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2013. március 10., vasárnap

Pálinka kóstoló az Iparos bálon Bátaszéken.



Pálinka kóstoló az Iparos bálon Bátaszéken.


Immár közel két évre visszamenő kapcsolat alakult ki pincészetünk és a Bátaszéki Iparoskör tagjai között. Ez nemcsak pálinka és borkóstolókban nyilvánult meg, hanem abban is, hogy a kör tagjainak immár a többségének én vagyok a pálinkafőzője, és persze nemcsak pálinkafőzője, hanem azt hiszem nagyképűség nélkül mondhatom, hogy szaktanácsadójuk is pálinkás kérdésekben. A kialakult baráti kapcsolat eredményeként a nyáron az iparos fesztiválra is meghívást kaptunk, majd a tegnap megrendezésre kerülő iparos bálra is. Ez bál éppen emiatt zártkörű volt, tehát csak meghívottak vehettek rajta részt. Nyilvánvalóan nem üres kézzel indultunk el a mulatságra a nagyböjti idő és az éppen rajtam uralkodó betegség ellenére. Az estére asztaltársaságunk több tagja is elhozta a nedűjét, amelyet kivétel nélkül mind én főztem ki. Elsőként Tarjányi János kökény pálinkája volt, majd következett Kőműves Miklós alma pálinkája, végül pedig az általam felkínált három pálinka egy 2012-es évi Kajszibarack pálinka, egy 2012-es meggyfahordós érlelésű Meggy pálinka, majd egy 2010-es évjáratú Piros Faeper Ágyas Párlatot. A kóstolásban legalább tízen vettünk részt az este folyamán: Németh Attila állomásfőnök, bérmakomám, Kőműves Miklós vasútmérnök, Pásti József, Tarjányi János, Püspöki Andrea és férje Karcsi a bátaszéki temetőgondnok, végül, de nem utolsósorban Jucinéni a bátaszéki gazdaboltos és élettársa. Az este, sőt az éjszaka is remek hangulatban telt el a pálinkák és borok világában, amelybe szintén belemerültünk. Németh Attila komám hozott a tegnap aranyéremmel jutalmazott vegyes vörös borából, az ezüstérmes cabernet sauvignon borából. Ezek összehasonlításra kerültek egy egri bikavérrel, amely a balatonpartján készült, illetve egy polgár pincészet oportójával. Az eredmény egyértelműen a bátai borok mellett dőlt el. A pálinkák esetében egyszerű volt a képlet hiszen mindet én főztem, de a többség így is megállapította, hogy nagyon jók a termékek. Ez főleg a belépéskor ajándékba kapott kóstoló pálinkához tudtuk hasonlítani, amelyet én egyszerűen a virágvázába öntöttem, mert nem tudtam meginni, illetve egy Erdélyből származó szilvapálinkát kóstoltunk Juci néni élettársa jóvoltából, de az is nagyon elnagyoltan volt lefinomítva, így nem erőltettük a fogyasztását. A svédasztalos vacsora a Talizmán Kft. jóvoltából került elénk, amelyből egész este tudtunk csipegetni. Ennek eredményeként hajnalban érkeztünk haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése