Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. március 27., vasárnap

Rigóvári Szürkebarát 2010. 2.



Rigóvári Szürkebarát
2010.



Megmondom őszintén, hogy ez a fehér borom, úgy mond a legkisebb az összes közül, amelyet tavaly készítettünk. Azért a legkisebb, mert ebből készült mennyiségre a legkevesebb. Mielőtt azonban a Bátai borversenyre beneveztem volna ezt a bort több alkalommal, több személlyel is megkóstoltattam a legtöbb boromat, így ezt is. A legelső borkóstoló alkalmával Szabó Péter keresztkomám, aki maga is borászkodik, úgy vélte, hogy ez a bor rendkívül finom és nagyra hívatott. Később közvetlenül a borverseny előtt, de már a derítés után főnökasszonyommal Kocsisné Máté Rózsa borásszal is megkóstoltattam. Ő azonban kóstolás helyett azonnal meg is itta, mert mint állította a legfinomabb fehér borom, amelyet eddig készítettem. Én magam is nagyon odafigyeltem rá, mivel tavaly sikerült elrontanom és csak nagyon nehezen tudtam helyrehozni, de versenyre alkalmas állapotba nem is tudtam hozni. Most ezzel azonban én magam is úgy éreztem, ha mással nem is, de ezzel a borral esélyesek vagyunk az aranyérem elnyerésére. Az igazság az, hogy a verseny előtt négy nappal bérmakomám édesapjával is, Németh Józseffel is megkóstoltattam, aki, akkor kiérezte a derítés ízét. Végül is az ő véleménye egyezett meg a bíráló bizottság véleményével, mert a versenyen emiatt a mellék illat miatt nem díjazták éremmel. A tegnapi nap folyamán a derítés két heti időtartalma eltelt, így neki álltam és megfejtettem, hogy a Bátaszéki borversenyre bírálatra alkalmas legyen. A fejtés során gondosan levettem a színbort az üledékről, még akkor is, ha ezzel három liternyi mennyiséget elvesztettem és csupán a fejtés 27 liter maradt a műanyag tartályban, ahol is 0,6 dl kénnel le is kezeltem és gondosan le is zártam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése