Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. március 31., csütörtök

Rigóvári Portugeise Rozé 2010. 2.



Rigóvári Portugeise Rozé
2010.



A tavalyi év talán leghányatottabb sorsú bora lett ez minden akaratom ellenére. A szőlőt főnököméktől kaptam a jó munkámért cserébe. Amikor nekik szüreteltünk amit kaptam nem szedtük le, remélve, hogy még egy kicsit javul a mustfoka és időm sem lett volna a szüretek miatt vele foglalkozni. Csakhogy az időjárás kissé megtréfált bennünket és egy tíznapos esős, párás időszak következett, úgyhogy, amikor már leszedtünk bizony kezdet a szőlő lefolyni a tőkéről. Mustfok nem hogy nem emelkedett, de még csökkent is ráadásul. A rozénak szánt szőlőből azt is készítettem. tizenkét órát állt lebogyózva a héján, majd lefejtettem, enyhén kipréseltem és fahordóban kotyogóval indítottam el az erjedését. Mindent megkapott amire szükség volt és forrt is annak rendje és módja szerint két nap múltán némi cukorral erősítettem fel. Ettől aztán a forrás még hevesebben beindult és valahogy egy beletévedt szőlőmag eldugította a kotyogót. Amikor felismertem a bajt, a gázok már feszítették széjjel a hordót, ahogy hozzáértem a dugóhoz kivágta azt kotyogóstul és majd fele a mustnak el is folyt a pincében. Később sikerült helyes mederbe terelni a folyamatot és fejtéskor egy másik hordóba került a rozé. Itt közepes kénnel kezeltem, de őt nappal később kiéreztem a kénhidrogénes szagot a borból, amit aztán rezes kezelésnek vetettem alá. Februárban már nem éreztem ezt a szagot a kezelés sikerült. A nevemen futó bort elsőként Szabó komám kóstolta, de ő annak ellenére, hogy az kristály tiszta volt úgy ítélte meg, hogy kicsit jellegtelen zamatokkal bír. A Bátai borverseny előtt Becze sógorom kóstolta, de ő akkor már úgy ítélte meg, hogy a bor elvihető versenyre. Ezzel hasonló véleményen volt Németh keresztapám is, de még a főnökasszonyom is. Annak ellenére, hogy ez is március 12.-én lett derítve. A borversenyen a 97-es sorszámot kapta, de érem díjazásban nem részesült, valószínűleg ez is a derítés közelsége miatt. Március 28.-án aztán megfejtettem leszedve a derítőszerről. 4 liternyi seprű keletkezett, ami a cefrébe került a 75 liternyi rozé bort 1,6 dl kénnel fejtettem meg remélve, hogy a Bátaszéki borversenyre javulni fog a minősége.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése