Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. március 29., kedd

Rigóvári Rizlingszilváni 2010. 3.



Rigóvári Rizlingszilváni
2010.



Pincészetünknek ez az a bora, amelyet a derítés előtt elvittünk a Minerág Kft-hez, hogy annak beltartalmát megvizsgálva, legyen valami fogalmunk arról, hogy vajon milyenek is lehetnek a boraink a tartályokban. Végső során az eredmény nem mutatott rosszat, kivéve a kénszegénységet, amely azonban elég kritikusan alacsony szintre süllyedt az utolsó fejtés óta. De savra és illóra is kedvező értékeket mutatott, a cukor szintje pedig azt mutatta, hogy egy jól leforrt száraz borral van dolgunk. 145 nap elteltével március 12.-én hajtottam végre ennél a bornál is a derítést. Öt nap elteltével már kóstoltuk a borokat, de ennél a fajtánál, mind a Bátaszéki Becze sógorom, mind pedig Máté Rózsa főnökasszonyom kiérezték a derítő szer ízét a borban és nem javasolták, hogy a versenyre benevezzem azt. Meg is fogadtam a tanácsukat és így ez fajta borunk, amely egyébként az én nevemen futott volna nem szerepelt a Bátai megmérettetésen. Én ennek ellenére optimista vagyok ezzel a borral kapcsolatban és bízom abban, hogy most, hogy eltelt a derítéstől számított két hét és megfejetettem a jövő héten sorra kerülő Bátaszéki borversenyre olyan állapotba kerül, hogy ott indítható lesz. Tehát március 28.-án végrehajtottam a fejtést és 87 liternyi bor került vissza a tartályba, amelybe 2 dl. ként öntöttem. 7 liternyi seprő maradt vissza a fejtés után, amelyet a cefrés hordóba öntöttem miután gondosan megszűrtem. A fejtés során visszakerülő bort is megszűrtem és úgy öntöttem vissza az úszófedeles tartályba. A következő napok kénnel való érlelése megfogja hozni várhatóan a kedvező eredményt, és majd a kóstoláskor kiderül, hogy indíthatom-e a versenyen vagy sem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése