Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. január 28., péntek

Rigóvári Vörös Cuvée 2009.




Rigóvári Vörös Cuvée
2009.
Száraz vörös bor


Ötödik állomás
A segítség



Keresztút ötödik állomás, V. stáció. A franciskánus kápolna feletti feliraton olvashatjuk Cirenei Simon itt vette át a keresztet Jézustól és vitte tovább a Golgotára. A kápolna bejárata mellett levő mélyedés akkor alakult ki, amikor a kereszt súlyától elfáradt Jézus a sziklának támaszkodott. Márk, Máté, és Lukács egyaránt beszámolt erről az eseményről. A négyzet alakú kereszt és annak sarkaiban a négy kis kereszt Jézus testének és négy sebének jelképe. A kápolna bejárata felett látható kereszt a ferencesek szimbóluma.

Cirenéből jött, messze földről,
Munkából jött, az anyaföldről,
Mindenképen a föld fia.
Kényszerítették,
Hogy véghezvigye boldog tettét:
Segítsen az Isten Fiának
A keresztet hordoznia.
Jött a szántóföldről, az áldott mezőről,
Éppen hogy elfogyott a munka kezéről.
A réti virágok, a szelíd olajfák
Voltak a társai, azok vigasztalták,
Azok is biztatták kövér esztendővel,
Földekben, fiakban áldott jövendővel,
Egyébre, nagyobbra vágyát sose mérte,
Tartotta a Törvényt, az Urat dicsérte,
Izrael reményét várta türelemmel:
Ábrahámnak igaz fia, igaz ember.
Ha a hév nap után a hűvösön este
A sok kicsi szájnak kenyerét megszegte,
Boldogabb, békésebb ember nem volt nála.

És most megragadják s borzadó vállára,
Melyen még az egész nap terhe ott reszket,
Rárakják a térdet csuklató keresztet.
Tiltakozott előbb, küszködött, kiáltott:
Mi közötök hozzám? mi közöm hozzátok?
Nem vagyok én rabló, lator, útonálló,
Rendes ember vagyok, dolga után járó.
Sohasem volt nekem életemen által
Semmi ügyem-bajom semmi hatósággal.
Azt sem tudom, mi ez, hogy így összecsődül
Ez a tenger népség városból, mezőrül?

Kérjük-e bor utunkon Szent János apostolt a borászok és borok védőszentjét, hogy utunkon áldásos védelme legyen rajtunk, hogy amit elfogyasztunk az ne kárunkra, hanem épülésünkre és egészségünkre váljék!

Ennek a borom az a története, hogy évek óta azért készítek házasított vörösbort, mert igazán ezeket kedvelem, és iszom a legjobb érzéssel. Amikor meg található benne a kékfrankosra és a cabernet francra jellemző mind íz és zamat és azok jól kiegészítve egymást harmonizálni kezdenek egymással. Október 26.-án Szabó keresztkomám kékfrankosában szedtem a szőlőt, amelyről először levettem a rozét, majd másnap 27.-én Sümegi cabernetében szedtem meg ezt a fajtát, amelyről szintén leszedtem a rozét, majd a kettőt egybe rakva kádon erjesztettem meg a 40-60% arányban. A must foka 18,5-ös volt, így csak minimális cukrot raktam hozzá. A csömiszőlést 6 óránként elvégeztem és a forrás zavartalanul le is zajlott. Két hét elteltével kipréseltem és fahordóba raktam további érlelésre. December 17.-én fejtettem meg először közepes kénnel. Szent János napján borszentelésben részesült. Februárban másodszor is megfejtettem közepes kénnel. Elvittem a bátai borversenyre márciusban és bronz érmet sikerült az oxidatív technológia ellenére rá kapnom. Ezután a derítés következett áprilisban. Ennek ellenére harmadszor is megfejtettem a bort a nyár folyamán, majd szeptember végén be is palackoztam színstabilizáló szerek segítségével. Alkohol tartalma a palackozás előtt 11,5-st mutatott, amely alapján nem túl erős bornak számít, de mégis savaiban, beltartalmában igen kellemes itala van.

Jó egészséget minden borhoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése