Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. január 29., szombat

Rigóvári Cabernet Rozé 2009.



Rigóvári Cabernet Rozé

2009.

Száraz rozé bor



Negyedik állomás

Az Anya


Pár lépésre a harmadik stációtól, van a keresztút negyedik állomása. A kereszt súlya alatt görnyedő Jézus találkozik anyjával Máriával. A szinte midig zárva levő kápolna felett egy lengyel szobrász Zielinsky domborműve emlékezik meg a találkozásról. A kápolna mögött az örmény patrciarchatus Fájdalmas Miasszonyunk Temploma van, amelynek a bejárata a harmadik stáció mellett található. Jeruzsálem óvárosa arab negyedében a negyedik stáció oratóriuma előtt az arab bazár a sukk, árusainak portékái vannak kitéve. Keresztény zarándokok számára a látvány megrázó.

Megy a Jézus a Kálváriára,
Fejében a töviskoronája.

Véres rózsák verték ki a testét.
Megy a Jézus, viszi a keresztjét.

Most először roskadt el alatta,
Vad pribékek keze fölrángatta.

Szeges szíjak a húsába tépnek,
Borzalommal kísérik a népek.

Szeges szíjak csontig elevenbe.
Jön az úton Szűzmária szembe.

A szeméből mennyek mosolyognak,
De szívében hét tőre pokolnak.

Nézi Jézust, nézi a keresztfát,
Azt a véres, verejtékes orcát,

Azt az Arcot, azt az édes-egyet,
Aki az ő testéből testedzett.

Kis Betlehem boldog éjjelében
Ő ringatta ámuló ölében,

Ő mosott rá, főzött és dagasztott,
Ágya szélén de hányszor virrasztott!

Kérjük-e bor utunkon Szent János apostolt a borászok és borok védőszentjét, hogy utunkon áldásos védelme legyen rajtunk, hogy amit elfogyasztunk az ne kárunkra, hanem épülésünkre és egészségünkre váljék!

Abban a szőlészetben, amelyben naponta dolgozom nagyon komoly mennyiségű cabernet franc szőlővel kell megbirkóznunk most már évek óta és így bátran állíthatom, hogy Báta egyik legkiválóbb fajtája lett ez az évek során. Ebben az évben Sümegi gazda ott hagyott szőlőjében válogattam magamnak a szükséges mennyiséget és minőséget október 27.-én. Tudom, hogy igazából nem ideális időpont volt ez a rozé bor szüretelésének, de alapvetően vörösbornak szedtem, csak a kíváncsiság hajtott a rozé kipróbálására. Közel 19-es must fokhoz nem igen kellett cukrot raknom, de éppúgy nem tettem hozzá sem élesztőt, sem tápsót az erjedéshez, amely így is kiválóan lezajlott a hordóban, amelyet úgy kaptam kölcsön. A forrást itt sem reduktív módon, hanem oxidatív módon, hagyományosan hajtottam végre. December 17.-én fejtettem meg először közepes kénnel, de szemmel láthatóan zavaros és kellemetlen illatú lett a hordótól. Ennek ellenére Szent János napján borszentelésben részesült. Februárban másodszor is megfejtettem közepes kénnel sajnos ez sem igazán segített, sem az egy napos szellőztetés az illatán. Nem is vittem b előle egyetlen borversenyre sem, mert nem volt arra méltó. Áprilisban aktív szenes kezelésben részesítettem. Egy hónap múlva levettem a szénről és harmadszor is megfejtettem. Még mindig nem olyan volt, mint szerettem volna ezért augusztusban meg is derítettem, majd szeptember végén újból megfejtettem. Ekkora tűnt el belőle a kellemetlen illat és vált fogyaszthatóvá. Alkohol tartalma a palackozás előtt 12-st mutatott, amely alapján nem túl erős bornak számít, de a túl sok kezelés azért kicsit megviselte. Meglepetésemre az első olyan bor lett ebből az évjáratból, amely az utolsó cseppig elfogyott.

Jó egészséget minden borhoz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése