Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. január 27., csütörtök

Rigóvári Merlot Siller 2009.



Rigóvári Merlot Siller

2009.

Száraz vörös bor


Harmadik állomás

Az elbukás


A keresztút harmadik állomását, a III. stációt az evangéliumok nem említik, a keresztény hagyomány szerint ezen a helyen esett el először Jézus a kereszt súlya alatt. Lengyel katolikus lovas katonák építették fel az itt látható kis kápolnát. A kápolna az Örmény Apostoli Egyház tulajdona. A kápolna előtti utca kövezete a római időket idézi.

Terhe alatt a szörnyű fának,
Terhe alatt a tenger bűnnek,
Mik láthatatlan madarakként
A két keresztes ágon ülnek,
Terhe alatt a világ elejétől
Világ végezetéig minden rossznak:
Az Úr leroskad.
Ó porig megalázott Jézusunk,
Hát itt a porban, itt találkozunk!
Ó be mienk vagy! Most rád ismerek!
Leroskadt Isten, roskadt emberek.
Ó emberebb te minden embereknél,
Vérünk és húsunk, emberfia, testvér!
Verejtékünk hordod és vérhullásunk:
Ó hogy szeretünk - ó hogy megalázunk!
Patkók alatt és korbácsok alatt
Arccal csókolod a véres sarat,
Lába elé terülsz a csőcseléknek,
Föl sem nézhetsz már arcába az égnek.
Nem tűrjük el, hogy föntebb légy minálunk,
A magunk szennyes szintjére cibálunk.

Ó tudjuk jól: nem a szegény kereszttől,
Nem testi kíntól, hogy lábad meging:
Századokon, ezredeken keresztül
Zuhognak rád a bűnök: bűneink.
Az én bűneim ülnek a kereszten:
Esned kell, Uram, mivel én elestem.
Én voltam, aki elgáncsoltalak.
Ó hogy szeretlek, - ó hogy bántalak!

Kérjük-e bor utunkon Szent János apostolt a borászok és borok védőszentjét, hogy utunkon áldásos védelme legyen rajtunk, hogy amit elfogyasztunk az ne kárunkra, hanem épülésünkre és egészségünkre váljék!

Ennek a bornak is különleges története van. Munkatársaim merlot szőlőjét szüreteltük október második felében. Reggelente már fagyott is keményen. A szüret előtti napon a puttonyos kocsi megsérült, így a belekerülő szőlő leve elkezdett kifolyni. Ládákat tettünk alá, hogy ne a földre kerüljön és délután mire elkészült a szüret több láda is megtelt musttal. Elcseréltem ezt a mustot két liter pálinkára, haza vittem, de nagyon világosnak és hígnak ítéltem. Ezért másnap a keresztkomám merlotjában szedtem hozzá pár mázsát és így raktam a kádba. A rozénak valót leengedtem, de a többit rajta hagyva ott forraltam meg. Nem tettem hozzá semmi más csak némi cukrot, hogy a 18-as must kicsit feljavuljon. Hat óránként megtörtem és ezt tizenöt napon keresztül elvégeztem. Amikor leforrt, kipréseltem a levet belőle és fahordóba tettem. December 16.-án fejtettem meg legelőször, majd János napon szentelésben is részesült. Február 16.-án ismét megfejtettem közepes kénnel. Elvittem a bátai borversenyre márciusban, és meglepetésemre ez a bor lett az év legeredményesebb bora az ezüstéremmel. Ezután a derítés következett áprilisban. Ennek ellenére harmadszor is megfejtettem a bort a nyár folyamán, majd szeptemberben be is palackoztam színstabilizáló szerek segítségével. Alkohol tartalma a palackozás előtt 13,5-st mutatott, amely alapján erős bornak számít, de mégis savaiban igen kellemes itala van.

Jó egészséget minden borhoz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése