Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. január 10., hétfő

Rigóvári Bikavér 2009.


Rigóvári Bikavér

2009.

Száraz vörösbor



Kilencedik állomás

Az elesettek



Ha ma végig próbálnánk Jézus Krisztus útját ez az állomás egy kopt kolostor kapujának bal oldali oszlopnál áll. A hagyomány szerint itt roskadt össze Jézus harmadszor a kereszt terhe alatt. Az oszloppal szemben a koptok temploma, ahonnan egy kis kápolnán keresztül meredek, síkos lépcsőn lejuthatunk Helena medencéjéhez. Az oszlop mellett beléphetünk a Szentsír templom területére.

Félig halálra váltan, már-már a Golgotán,
A szörnyű út után,
A szörnyűbb cél előtt,
Harmadszor is leroskad a Keresztviselő.

Mi, elesett apák megesett fiai,
(Merjük e mondani:
Mi keresztviselők?!)
Merjünk megállani a Roskadó előtt?

Mi, kik a megszokott bűn kitaposott, avitt
Baromcsapásait
Járjuk nap-nap után,
Berzenkedőn se már, fásultan és bután,

Vakon és siketen, akár az unalom,
Mint az igás malom
Kerengő vén lova
Köröz egy vak körön, se té már, se tova.

Kérjük-e bor utunkon Szent János apostolt a borászok és borok védőszentjét, hogy utunkon áldásos védelme legyen rajtunk, hogy amit elfogyasztunk az ne kárunkra, hanem épülésünkre és egészségünkre váljék!

A 2009-es esztendő szinte minden pontjában más volt, mint egy megszokott év. Ezt a fajta bort úgy terveztem elkészíteni, hogy a szüretet mind az 5 fajta szőlőnél összevártam és már a mennyiséget is annyit szedtem mindegyikből, amennyi az elképzelt receptúra szerint kellett. Október 18.-án kerítettem sort a szedésre és másnap a feldolgozásra. Természetesen lebogyózásra került mindegyik fajta és egy nagy 500 literes kádban történt meg a törkölyözése. Ekkor még nem tettem rá ként a mustra sem. A beméréskor 18-as mustfokot kaptam. Élesztőt és tápsót sem tettem rá, de e nélkül is kiválóan beindult a forrás. A csömiszőlést viszont négy óránként végre is hajtottam egy héten keresztül minden nap. Természetesen cukrot tettem rá és 20-as fel is erősítettem a mustját az eltarthatóság kedvéért. Amikor pedig leforrt nem vártam vele és nem is pihentettem, hanem rögtön neki kezdtem a kipréselésének. Két fahordóba került, egyikbe a színlé a másikba pedig a préslé. Ekkor sem tettem még hozzá ként, hanem csak December 15.-én, amikor az első tisztító fejtést végrehajtottam és akkor is gyenge kénnel kezeltem. Ennek ellenére a tisztulás szépen és rendben lezajlott benne. Nem túl sötét, de azért bíborvörös nedűt kaptam, amely alkoholtartalomra kedvező 13% alkoholtartalmat mutatott. Italában, száraz, remek minőségű, illataiban, zamataiban, savaiban a fajta jelleget képviselő, nagyon finom, sima italú bor készült belőle. 2010. áprilisában került sor a bor megderítésére, és e hónap 17.-én Dombóvári borversenyen bronzérmes lett. 2010. Szeptember 11.-én palackoztam be miután közepes kénnel megfejtettem.

Menjünk hát neki, mert kell a pohár másnak is! – mondta egy régi kedves ismerősöm, ezzel biztatva mindenkit a borfogyasztás kultúrájának elsajátításához.

Jó egészséget minden borhoz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése