Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. december 30., csütörtök

Rigóvári Chardonnay 2010.


Rigóvári Chardonnay

2010.

Félszáraz fehérbor



Befejező állomás

A feltámadás



Szent János áldásának is nevezhetjük ezt az állomást, hiszen ezen apostol fedezte fel elsőként az üres sírt és hit abban, hogy Mestere a mennybe ment. Szent János apostol volt az, akit bor által akartak megmérgezni, de a kupa eltörött. Őt kérjük mindig, hogy oltalmazzon bennünket, amikor bort iszunk.

Valahol
A kristálytenger fölött,
A Szék előtt
Feszült inakkal áll az Angyal.
Szemei, mint a villám, ruhája, mint a hó,
Áll, vár és alig-alig győzi kivárni
A Harmadnap hajnallatát,
(Nem is harmadik igazán, -
Isten türelme is feszült a pattanásig:
Csak egy éj, egy nap, egy hajnali perc)
És lendül a szárny,
És lebben a kő,
És elhangzik a mindenségben:
"Békesség nektek, én vagyok!"

Kérjük-e bor utunkon Szent János apostolt a borászok és borok védőszentjét, hogy utunkon áldásos védelme legyen rajtunk, hogy amit elfogyasztunk az ne kárunkra, hanem épülésünkre és egészségünkre váljék!

Régi álmom volt már, hogy ebből a fajta szőlőből bort készíthessek. Idén ez az álom valóra várt, mert Kissék chardonnay szőlőjében egész évben volt alkalmam ténykedni. Már az év elején ki is kötöttem, hogy adnak nekem el belőle, amennyit kérek. Így szeptember 15.-én meg is szedték nekem ezt a fajta szőlőt, amelyet haza is hoztam. 17-es must fokkal sikerült lebogyóznom és némi kénnel rögtön kezelnem is. Nem azonnal szedtem le a törkölyről hat órát hagytam ázni rajta a bogyókat a lében megzúzott állapotban remélve, hogy beltartalomra, illatra és zamatra így még jobb bort kaphatók. Az alap szőlő mellé 2,5-2,5%-nyi zalagyöngyét, valamint noha szőlőt raktam. A törkölyt gyengén kipréseltem és a mustot műanyag tartályba helyeztem el, hogy ott reduktív módon kotyogóval a tetején forrjon meg. Az időjárás kedvezett a forrásnak és az be is indult magától, de azért 24 óra elteltével ebbe is raktam fajtaélesztőt és tápsót. A következő 24 óra elteltével pedig némi cukorral erősítettem fel. Három hetes intenzív forrás következett, majd hagytam kicsit pihenni, de aztán október 22.-én leszedtem az aljáról és visszahelyeztem a tiszta úszófedeles tartályba közepes kénnel megfejtve. A következő két hétben hagytam tisztulni, majd ellenőriztem a folyamatot. Alkoholtartalomra pedig kedvezőt mérhettem 13,25%-at. Italában, félszáraz, kiváló minőségű, illataiban, zamataiban a fajta jelleget képviselő, sima italú bor készült belőle.

Ez tehát a befejező állomás és a befejező fajta. A jó kedvű és figyelmes társaság utolsó pohara, amelyhez megkértük Szent János áldását és most kérjük tőle azt is, hogy kísérjen minket mindig utunkon, és vezéreljen bennünket minél többször össze, ide, vagy bármelyik másik pincébe, hogy magyar emberhez méltó módon köszöntsük egymás jó bor társaságában. Menjünk hát neki, mert kell a pohár másnak is! – mondta egy régi kedves ismerősöm, ezzel biztatva mindenkit a borfogyasztás kultúrájának elsajátításához.

Jó egészséget minden borhoz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése