Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. november 9., kedd

2010. november 9. kedd



Melurarcum Cellarium


Felemásra sikeredet ez a mai napom, amelyet teljesen a pincészetemnek szentelhettem. Feleségemet megkérem a reggeli cefre megtörése után, hogy munkába menet az önkormányzatnál fizessen be engem a pénteki Márton-napi Hegyközségi rendezvényre. Én pedig neki álltam a présház ajtajának lefestéséhez. Aztán András mesterem hív, hogy holnap segítsek neki a kékfrankos borát megfejteni. Örömmel vállalkozom erre a munkára, mert a kénhidrogénes bor megtisztítása jó tanuló feladat a számomra. Aztán Nagy Árpád is felhív, aki a vendégeket hozta hozzám szombaton a pálinka kóstolásra és jót beszélgetünk. Öröm volt hallani, hogy elégedettek voltak velünk és talán sikerült maradandó nyomott hagyni bennük. Eddig jól is ment minden, sikerült kifestenem a fenti felíratott is a présház ajtaja fölé. Hanem érkezik a szeszfőzdéből a snapszmester hívása, hogy vihetem le a Ringlószilva cefrémet. Felnyitom őket és nem érzek rossz illatokat, de azért némi gyanú gyullik is bennem, hogy az elmúlt három hónap tárolása nem tett túl jót a cefrének annak ellenére, hogy légmentesen lezártam. Hogy megnyugodjak 50 liter seprűt is tettem hozzá, hogy biztosan elfogadható mennyiség legyen, mert a seprű nem nyomja el a ringló illatát, aromáit. Két óra múlva viszont hív a snapszmester, hogy baj van a cefrével, mert nincs benne alkohol, nem tudja kifőzni. Le is megyek és megnézem, de hát nem tudunk mit csinálni. Újból tanul az ember valamit és ezután többet pár hétnél nem várok a cefre kifőzésével. Sikerül a festést befejeznem, majd elmosogatom a cefrés edényeket, elvégzem az alma és körte cefre megtörését. Az alma cefre végre elkészült a forrás szinte teljesen leállt. Örülök is ennek, mert pénteken már vihetem is a szeszfőzdébe. Közben felhív a főnökasszonyom Máté Rózsika is, hogy meghív engem és Marikát a feleségemet is a pénteki Márton-napi találkozóra és a vacsora költségeivel ne foglalkozzunk, mert az ő vendégeik leszünk. Köszönettel veszem a meghívást, mert így legalább a feleségem is eljön velem, mert egyébként nem akart.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése