Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2014. december 10., szerda

Gyógynövényes Alma Fűszeres Likőr 2014.



743.

2014/1205


AQUAVINICUM

FŰSZERES

LIKŐR


 
  Gyógynövényes Alma
  üvegben érlelve
 
 
 
 Általában minden pálinka családunknak három tagja van, ahogyan ezt már megszokhatták, de vannak bizonyos esetek, amikor még sem így van csak azért, hogy a szabályt erősítsük. Valójában azonban ezt a törkölypálinkát, amelyet eddig bemutattam nem kívántam beágyazni aszalvánnyal, így ezt a változatot, amely most kellene, hogy bemutatásra kerüljön, elmarad. Helyette egy sokkal izgalmasabb, sokkal egyedibb ital elkészítésébe vágtam bele, amelynek alapja azonban nem törkölypálinka, hanem egy gyümölcs, még pedig az alma pálinka. Az ágyazás, pedig ebben az esetben nem gyümölcs, nem is valami különleges fa, hanem fűszernövények káprázatos keveréke. Az ital, amelyet elkészítettem egy német fűszeres likőr apropójából készítettem el, de nem ragaszkodtam mereven a német receptben megtalálható fűszerekhez, sem azok arányaihoz. A németek Krauterlikőrnek nevezik a sajátjukat, ami tulajdonképpen gyógylikőrt jelent. A Krauter márka terápiás termékeket jelent, amelyek értékelve vannak a hatásuk, aromájuk és hasznosságuk miatt. A Krauter a tradíció betartását jelenti, az ősi receptek felelevenítésével, amelyeket a Krauter modern technológiával ötvöz. De a Krauter tiszteletet jelent a természet és annak csodái iránt, így ami Krauter az minőség. Az általam elkészített ital fő íz világát a kamilla, és a muskátli levél az, amely meghatározza. Természetesen ezen felül még más növények és fűszerek is találhatóak benne, de nem nagyon bonyolult mennyiségben. Rozmaring, kakukkfű, valamint a menta is meghatározó szerepet alkot az ital harmóniájának kialakításában. Nem feledkezhetünk meg azonban a benne található köményről sem. Természetesen, mint a likőrök többségénél itt is alkalmaztam nádcukrot, amelyet gondosan felolvasztottam, majd lehűtöttem, és úgy adagoltam hozzá az almapálinkához. Egyenlőre minimális mennyiségű víz került hozzáadagolásra, de a fogyasztás előtti palackozáskor természetesen a 36%-os alkoholtartalom beállítása lesz, majd a cél. A fűszereket és gyógynövényeket 3-4 napig szárazon is összekevertem és aromazáró fóliában tároltam mielőtt a pálinkába belehelyeztem. Ígéretes illat, és aromaanyagok vegyültek össze már a pár nap alatt is, aztán remélve, hogy az alkoholos erjedés következtében ezek tovább fognak finomodni, mélyülni, és ez által egy a kertészeti munkások számára kiváló keserűlikőr válik belőle.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése