Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2014. november 11., kedd

Fűszeres President Szilva Gyümölcs Likőr 2014.



712.

2014/1104


AQUAVINICUM

LIKŐR

GYÜMÖLCS


 
  Fűszeres President Szilva
  üvegben érlelve
 
 
 
 Ez a kedd egy szokásos hétköznapi munkanapnak indult. Nem is vártam tőle túl sokat, így meg volt minden esélye annak, hogy ennél csak sokkal jobb lehet. Az idő a naptárhoz képest fantasztikusan szép, ami már önmagában is elég ok arra, hogy jól érezzük magunkat. Ilyenkor aztán a munkában eltöltött idő is valósággal repül. A gyermekeim elszéledtek a világban, így azokra nem volt gondunk, a kisebbik Berlinben, a nagyobbik Budapesten. Lassan elérkezik az az idő, amikor már rájuk nem lesz sok gondunk, de ez még nem, azaz idő. Minden esetre, amikor délután hazaérkeztem neki álltam feldobni egy kicsit a napomat. Mint már a tegnapi ágyas párlatnál említettem ezúttal egy újabb különlegesség elkészítésére szántam el magamat. Pincészetünk likőrjei szép eredményeket értek el ebben az évben is, így felhatalmazva éreztem magamat, hogy újabbakat készítsek el. Miközben ezzel foglalatoskodtam rá is jöttem, hogy szeretek likőröket készíteni. Nem csak azért, mert a közönség mindig kedveli ezeket, hanem, mert hálás az ilyen italok elkészítése, főleg a fiatalok körében. A másik fontos tudni való, hogy már az izgalommal tölti el az embert, amikor a receptet kitalálja. Kicsit az egész olyan, mintha pálinkánknak még egy újabb életet adnánk. Először a gyümölcstermesztésénél tölti el az embert az izgalom, majd következik a cefrézés, amikor egy újabb élete lesz a gyümölcsnek, majd harmadik alkalom, amikor ismét ital válik belőle. A likőr esetében, pedig van egy negyedik alkalom is, amikor összeházasítja az ember az alapanyagot különböző fűszerekkel, és bár nem tudja, hogy mi lesz belőle, de az izgalom felfokozott egészen addig, amíg három hónap múlva nem kezdjük el kóstolgatni. A szilvoricum kedvenc itala volt régi elődeinknek most én úgy alakítottam át, hogy ez mindenkinek ínyére váljon. A férfiak többsége kedveli a szilvapálinkát, a nők többsége kedveli az ágyas italokat, ízűk, színűk, selymességük okán, a fialok, pedig azért kedvelik, mert alacsonyabb alkoholtartalom mellett nyújt nekik különleges élményeket. Ebben az italban sok féle ízt és zamatot házasítottam össze: szegfűszeg, gyömbér, vanília, fahéj, citrom, nádcukor, és természetesen aszalt szilva is van belehelyezve. Az ágyas pálinkánál ez az ital azért sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb, sokkal rafináltabb. Száz nap után újra találkozunk vele!
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése