Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2013. március 21., csütörtök

Vaníliás Fahéjjal Ágyas Szilva Gyümölcs Párlat 2013.



323.

2013/0311

AQUAVINICUM

ÁGYAS

GYÜMÖLCS
 
 
Vaníliás Fahéjas Szilva
üvegben érlelve


Lassan sikerül kilábalnom a szokásos tavaszi influenzából, amely annak ellenére, hogy erőteljesen használom a gyógynövényeket, és nemcsak pálinkában, hanem egyébként is, alaposan ledöntött a lábamról. Bizony a jó öreg antibiotikumokhoz kellett fordulnom, mert a lázam nem nagyon akart lemenni e nélkül. De itt nem is annyira az egészségügyi korképem a fontos, hanem az, hogy ilyen állapotban bizony az embernek nem nagy kedve van pálinkával foglalkoznia. Az ízeket, és illatokat sem nagyon tudtam felismerni, de azért neki álltam már dolgozni, mert nem bírtam tovább otthon maradni. Ezúttal egy olyan párlatot készítettem el, amelyhez nem kellett desztillálnom, hanem csak a kész alapanyagokat kellett megfelelően összeraknom. Az Aquavinicum Párlat Rendszerem Ágyas Főkategóriájában egy olyan különleges gyümölcs párlatot raktam össze, amely mindenképpen majd az érési idő végén nagy érdeklődésre fog szert tenni. A párlat alapját szilvapálinka képezte, ebbe a következő fűszereket helyeztem ágyként, fahéj, valamint vanília. Régóta terveztem már a fahéjas szilva elkészítését, hiszen ezt az ízt mindig szerettem a szilvás gombócban, mint élelemben. Vaníliát pedig, azért tettem hozzá, hogy kissé pikánsabbá tegyem az íz és zamat összhatást. A látvány érdekében azt szerettem volna elérni, hogy a párlatom színe emlékeztessen a szilva kékszínére, ezért némi harangvirágot is belehelyeztem, amelynek hatására liláskék árnyalatot sikerült ennek a különlegességnek adnom. Persze mindezek után Önök, tisztelt Hölgyeim és Uraim, joggal kérdezhetik tőlem, hogyan kell az ember fiának kicsikarnia az ízletes gyümölcsből annak lényegét és végső értelmét? Hát itt van az eb elhantolva, ahogyan azt egykori tanárom mondotta volt. Mert a jó pálinka kifőzése nem mesterség, hanem művészet. Azért hangsúlyoztam ki, hogy "jó pálinka", mert vannak iható, közepes, sőt kimondottan rossz pálinkák is. De ezekről ne essék szó. A pálinkaivás belső utazás a lélek legrejtettebb zugaiba. Egyszerre van jelen benne a víz anyaga, a bor lelke és a vér szelleme. Fogalmat eme itóka természetéről az alkothat igazán, aki késő este, vagy éhomra, ebéd előtt, fölhörpintett egy stampedli, mondjuk, barackpálinkát. Az az ember birtokosa a legmélyebb tudásnak, az tudja, mi az agynak a vér, jóginak a transz, költőnek az ihlet. Kérem fogyasszanak minden jót, de csak mértékkel!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése