Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2012. július 20., péntek

Zenit Szőlő Natúr Törkölypálinka 2012.


196.
 
2012/0720
 
AQUAVINICUM
 
NATÚR
 
TÖRKÖLY
 
 
  Zenit szőlő
  üvegben érlelve
 
 
 Az utolsó 2011-es évben készült cefrémről van szó a következőkben, amelyet egy idősebb gazdatársamtól kaptam. Ez azonban nem jelenti azt, hogy más cefréket még nem készítek tavalyi alapanyagból, hiszen borseprők és borok is várnak még kierjesztésre. A szőlő 22-es mustfokkal került szüretelésre, savai némiképpen ezáltal már tompultak. A Bátai Hegyközség bődei dűlőjében termett szőlő bogyózottan került darálásra, majd leengedésre. Enyhe préselés után kaptam meg azt, jó leveses állapotban. Kevés erjesztő edényem lévén különleges művelettel végeztem el ezt a feladatot. Szüretelő zsákból kettőt raktam egybe, majd abba negyven kilogramm törkölyt mertem és arra 20 liter vizet öntöttem. Pektinbontás után következő napon élesztőt és tápsót raktam a zsákokba, hogy az erjedés irányítottan menjen végbe. Ezt követően a zsákokat légmentesen lezártam, úgy hogy abból egy vékony csővel vezettem ki víz ágyon keresztül a keletkező gázokat. Három héttel később az erjedés lezajlását követően már volt szabad hordóm, így akkor a törkölycefrék légmentesen a kétszáz literes hordókban kerültek lezárásra. A lepárlást követően szinte rögtön felfedezhetjük, hogy micsoda érték, milyen csiszolatlan gyémánt került a birtokunkba. Illat- és ízvilága általában finoman gyümölcsös, soha nem tolakodó. Nyughatatlan, vibráló jellege már tüntetően magas alkoholos illatában megjelenik, amelynek mazsolás kiegészítése izgalmasságát, rejtélyességét fokozza. Tüzes zamatokkal tombol tovább a párlat, vastagsága, teltsége zabolátlan. Ezért okoz fájdalmas hiányt sok esetben a lágyság érzetét keltő, ellustult sav. Egyszüretű szőlő, ha ez jó időben történik, a nem túl elegáns, de érdekes savérzet talányosan feszessé teszi őt, majd a pálinkájában is. Fogyasztását 10 C-on levesekhez és fehér húsokhoz ajánljuk! De nem feledjük azt sem, hogy ez a pálinka kiváló kísérője rövid beszélgetéseknek, kacsasülteknek, szobafestés utáni pillanatoknak, de bárhol levezényel egy retro szalonnasütésnek is. Ajánlom azoknak is, akik nem szeretik a törkölypálinkát, mert azzal kapcsolatban mindig régi emlékek ébrednek fel. Javaslom, hogy a jövőben a jól, hibátlanul elkészített törkölypálinkákat, gyümölcs pálinkával egyenértékűként kezeljük, előítéletek nélkül. Természetesen ennek fogyasztását is csak kis mennyiségben ajánljuk!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése