Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2012. július 21., szombat

Sárgamuskotály Natúr Törkölypálinka 2012.


197.
 
2012/0721
 
AQUAVINICUM
 
NATÚR
 
TÖRKÖLY
 
 
  Sárgamuskotály szőlő
  üvegben érlelve
 
 
A tegnapi nap folyamán azt írtam, hogy azaz utolsó tavalyi cefrém és ez így is van. Ennek a ma bemutatásra kerülő párlatnak a cefréjét korábban készítettem el, és néhány nappal korábban is desztilláltam le, de nem volt időm rangsorba állítani, így ezt a mai napon pótoltam. Mint minden cefrémnek, így ennek is meg van a maga legendája, az egyedi története. Sógorom szőlészetében termett ez a szőlő, amelynek szüretelésében jó magam is részt vettem, sőt ennek feldolgozásában is. Így aztán mivel ők nem akartak az édes törköllyel semmit sem kezdeni, így én azt elkértem és otthon zsákokba töltöttem, majd némi vízzel feltöltöttem, hogy pótoljam a leeresztett mustot és meg ne égjen a cefre. Ezt követően pektin bontottam, hogy az illat és aroma anyagokat is jobban kinyerhessem, majd élesztővel és tápsóval beindítottam az erjedést, amely két hétig tartott a légmentesen lezárt zsákokban. Későbbiekben műanyag tartályokban zártam le légmentesen, hogy megőrizzem azt a desztillálásig. A sárgamuskotály a legrégebbi szőlőfajtáink egyike, amióta az ember a szőlőt kultúrába vette. Ősi pontusi fajta a georgica csoportból. Őshazája Elő-Ázsia, ahonnan az egész világon elterjedt. Már a régi görög és római gazdaságírók is említik írásaikban. Dél-Afrikában Frontignan néven meghatározó szőlőfajta. Több mint különlegesség. Hazánkba is valószínűleg a rómaiak idejében került. Rendkívül gyümölcsös jellegzetes szőlő illatú és zamatú bort ad, ízében és illatban bodza és szőlővirág tónusok mutatkoznak. Mindezek a tulajdonságok remekül átörökíthetőek a pálinkába is. Önállóan iskolázva viszonylag gyorsan öregszik a bora, de ez nem mondható el a párlatáról, sőt a pálinka ízét kiválóan kiegészíti a tölgyfahordós érlelés, amely kissé brandy-s / konyakos jelleget kölcsönöz az italnak. Aranysárga színét a tölgyfahordótól kapja. A pálinka illatában a szőlőfajta jellegzetes -szőlőre, citrusgyümölcsökre, keleti fűszerekre és jázminra emlékeztető- aromajegyeit fedezhetjük fel. Kóstolva telt, mégis könnyed, játékos és tekintélyes egyszerre. Komplex, elegáns. Átlagos években a Muscat ottonel pálinkája jobban szerepel a Muscat de Lunel pálinkájánál. Fogyasztása aperitif, édeskés ízű ételek, desszertek mellé ajánlott. Természetesen ennek fogyasztását is csak kis mennyiségben ajánljuk!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése