Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2012. április 2., hétfő

Vadgyümölcsök Natúr Erdei Gyümölcs Pálinka 2012.


169.

2012/0401

AQUAVINICUM

NATÚR

ERDEI GYÜMÖLCS

Vadszilva és Vadbarack
üvegben érlelve



Ez a mai napon bemutatásra kerülő natúr pálinka jellegzetesen igazodik ehhez a naphoz, amelyet népies nyelven, bolondok napjának is tartanak. Annyi e bolondsággal a kapcsolata ennek a pálinkának, hogy ezt jómagam is megbolondítottam egy kicsit, azzal, hogy összeraktam, összekevertem egymással az eddig megszokott erdei gyümölcs pálinkáimat. Természetesen nem a pálinkákat házasítottam össze, hanem a megmaradt cefréket öntöztem össze. Igazán nagy reményem nem is volt már ahhoz, hogy ezekből nagyon tudok pálinkát kisajtolni, mert a hónapok során nemcsak az idővel, meleggel, hanem a komoly hideggel is meg kellett küzdeniük még pedig minden hozzáadott cukor nélkül. Köztudott az is, hogy az erdei gyümölcsök szesz kihozatala a leggyengébb a párlatok között. Így kicsit mér ezek tudatában fel is adtam, hogy ebből ki tudok hozni valamit. Vadőszibarack, viaszszilva és cseresznyeszilva cefre volt az, amelyet az üstbe öntöttem. Magának a cefrének nem volt semmi baja, illata kellemes, állaga normálisnak volt mondható. Viszonylag gyorsan meg is indult az alkoholok párolgása és a kíséretében meginduló illatok már felkeltették az érdeklődésemet. Reméltem, hogy a lepárlásra kerülő alszesz illata mellett még a mennyisége is elfogadható lesz. Nem is tévedtem, igaz alaposan kifacsartam az utolsó cseppig. A finomítás során hasonlóan remek illatok indultak meg a páracsövön, és a lassú finomítás eredményeképpen elfogadható mennyiségű párlat csorgott össze. A jellegzetesen kerek vadvirág illatok jól illetek a névhez, a Virágvasárnaphoz. Biztos vagyok abban, hogy ez a most még karcos, kicsit nehézkes párlat a pihentetés során még inkább kidomborítja selymességét, vadságát, zabolátlan természetességét, amellyel termőhelyére is utal. Szerencsémre jól ismerem ezeket az elhagyott helyeket, ahová még a favágók fejszéje, motoros fűrésze nem ért el, és bár sebeket szerezve sikerül ezeket a gyümölcsöket begyűjteni, a végén mégis megéri minden fáradtság, mert ilyen kiváló karakterű erdei gyümölcs pálinkát kóstolhatok, fogyaszthatók kulturált körülmények között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése