Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. április 7., csütörtök

Vörös Bikavér Borseprő Cefre 2010.


Vörös Bikavér Borseprő Cefre

2010.



Összetétele:


38 liter Cabernet fran

28 liter Kékfrankos

20 liter Merlot

8 liter Portugeise

6 liter Biborkadarka

90 liter összesen


Április 4. és 6. között végeztem el a vörös borszőlők esetében esedékes derítés utáni 14. napot követő tisztító fejtést. Az előző 2010. október 22-29 között elvégzett fejtés óta elég jelentős idő telt el. Sajnos ez a vörös boraim esetében nyomott is hagyott azokon mind íz, mind illatanyagában. Ennek is köszönhető, hogy ezek a borok a rossz évjárat mellett nem váltak alkalmassá erre az időre, arra, hogy azokat borversenyen megmérettethessem. Meg is lepődtem, amikor az első hordó fejtése után nagy mennyiségű borseprőt találtam abban. Mivel a derítőszer természetes anyag, így várhatóan főzhető ki belőle jó minőségű pálinka. Ennek ürügyén aztán össze is gyűjtöttem azokat és gondosan megszűrve előkészítettem azokat kifőzésre. A fenti összetételben került hát bekeverésre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése