Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. február 22., kedd

Világ Királynője Pálinka 2009.



Aquavinicum

Natúr

Vegyes

Világ Királynője Sárgabarack - Szilva Pálinka

2009.


Ebben az évben már komolyan foglalkoztam mind a szőlő, mind a gyümölcstermesztéssel, illetve a bor és pálinkák készítésével.

A szőlőtermesztést a Rózsa 2001 KFT majdnem 50 hektáros szőlőültetvényében gyakoroltam, mint brigádvezető, de mellette természetesen kipróbáltam magam, mint egyszerű munkás is, és minden munkafázist elvégeztem, hogy tisztában legyek azzal, hogy mit várhatók az embereimtől és mit nem. A gyümölcstermesztéssel a saját gyümölcsösünkben foglalatoskodtam. Így a nyár első komoly feladata és kihívása is egyben a viszonylag jó termést produkáló kajszibarack begyűjtése és cefrézése volt. Itt nem csak a saját fáimra hagyatkozhattam, hanem sógorom fáiról is megkaptam azokat a gyümölcsöket, amelyek nekik már nem kellettek. Itt már válogattam a jó gyümölcsöket. Mind kimagozásra került, és úsztatva kezdtem meg az erjesztést, de minden segédanyag nélkül csupán cukrot rakva hozzá minimális mennyiségben. Sajnos így sem jött össze az a mennyiség, amely önálló főzésre lehetőséget adott volna, így a nyári szilvákat szedtem még hozzá, amelyek nagy szeműek, így például a bluefrey, az olthan ringló. Így az arány 75% kajszibarack és 25%-nyi szilva lett a párlatban. Már-már hagyományossá vált pincészetünkben az augusztus 20. hetén való első főzés, amellyel gyakorlatilag a főzési szezont nyitjuk meg. Természetesen a főzésre a Bátai Szeszfőzdében került sor augusztus 22.-án, amely után kiváló párlat született. El is fogyott szinte az egész, de sikerült még 1,08 litert elmentenem az útókornak és ezeket, mint féltett kincseket őrzőm az üvegbe palackozva. Az elnevezés is így a nőiessége miatt lett a pálinkának Világ Királynője, hiszen a kajszibarack ízei és zamatai főleg a hölgyeket vonzák.

Kis mennyiségben jó egészséget kívánok a fogyasztásához!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése