Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. június 19., vasárnap

Pálinka kóstoló a Múzeumok éjszakájában 2011.



Pálinka kóstoló a Múzeumok éjszakájában
2011. június 18.
Báta


A Bátáért Egyesület karolta fel itt helyben ezt a rendezvényt, amely országszerte zajlott ezen a napon, pontosabban estén és éjszakán. A tavalyi év folyamán én is látogatóként voltam jelen a családommal e rendezvényen, amely el is nyerte a tetszésemet. Az idei évben azonban másként alakultak és szerveződtek meg erre az estére a programok. Elsőként segítőnek kértek fel a Somosi kápolnában lebonyolítandó eseményekhez, amelyek már a délutánban elkezdődtek kézműves foglalkozásokkal, kelta népviseletben való felvonulással. A kápolnában idős asszonyok régi bátai egyházi énekeket adtak elő, amelyekről felvételt készítettem, hogy abból később cd készülhessen el. Közben a Bátáért Egyesület Sümegi József gimnázium igazgató diakónust kérte fel, hogy nyissa ki a Szent Mihály templomot 18-20 óra között, de ő le kellett, hogy mondja e feladatot mivel más elfoglaltsága támadt, így a helyébe engem, mint a Szent Vér Kegytemplom lektorát kértek fel, hogy helyettesítsem és fogadjam az érdeklődőket. Ezzel persze még nem volt vége az este csavarjainak. Dieter Hartig a Sabeikow Pálinkafőző Kft. tulajdonosa, aki díjnyertes pálinkáiból tartott volna bemutatott 20 órától a Fekete Gólya Múzeum udvarán váratlanul Németországba kellett utaznia esküvőre, így annak a helyettesítésére is engem kértek fel. Így aztán legelső Somosi Kápolnai elfoglaltságomat feleségemnek adtam át hat óra utánra és előbb a Szent Mihály templomba mentem. Mivel a templom nem volt ki plakátolva elhatároztam, hogy kicsit kihangosítom az utcára, nehogy az érdeklődők esetleg elmenjenek mellette. Odabent a Szent Mihály imakilencedet kezdtem el imádkozni, úgy hogy odakint is hallják. Erre aztán jönni is kezdtek az érdeklődők. A két órás nyítvatartást még félórával meg kellett toldanom, mert negyven látogatót kellett körbekalauzolnom és tájékoztatnom a templomot érinti főbb tudnivalókról. Emiatt aztán félórás késéssel érkeztem a pálinkakóstolás helyszínére, ahol a szomjasabb és kíváncsi vendégek már két üveggel el is kóstoltak a legfinomabb almapálinkából és szőlőpálinkából. Meg is melegedettek a párlatok alaposan emiatt, de aztán újra indítottam a kóstolást és este tizenegy óráig négyezer forint értékben ki is árultam abból, amelynek repertoárja a következő volt: Pinot Noir törkölypálinka, Cabernet Savignon törkölypálinka, Tramini Szőlőpálinka, valamint Almapálinka. A bevételt az Egyesület támogatására ajánlotta fel Dieter Hartig úr. Így aztán az este sikeresen le is zajlott, és én is örömmel ajánlottam a finomabbnál-finomabb párlatokat, amelyek ugyan nem az enyémek voltak, de ugyan ott készültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése