Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. május 8., vasárnap

Rigóvári Merlot Siller 2010. -2

Rigóvári Merlót Siller

2010.

Őszintén megvallva ezt a bort vörösbornak szántuk. Az elkészítése is ennek megfelelően zajlott le. Ráadásul még 5 %-ban festő szőlőt is raktam hozzá még pedig bíborkadarkát, A bor ennek ellenére januárban már egyértelműen azokat a jeleket mutatta, hogy nem lesz belőle sötét, vörös bor, csupán siller. Pedig duplasztásos eljárással is készítettem, hogy így kevesebb lével, karakteresebb vörös bor válik belőle. Az első fejtés után még bíztam a hordós érlelés eredményességében, de nem így történt. Március 17.-én Bátaszéken Becze sógorommal kóstoltuk meg először. A bort jónak, elfogadhatónak minősítette, azzal, hogy a tavalyi év bajai kiütköznek rajta. Ráadásul Szabó Péter komám szőlőjéből szedtem, amely kicsit gondozásmentes volt ebben az évben. Mindenesetre borversenyre alkalmasnak találta, mert szépen letisztult, és bár túl sok merlot karaktert nem hordozott fogyasztásra kifejezetten kellemes, italos bor lett belőle. Hasonló véleményen volt főnökasszonyom Máté Rózsa is, aki mindenképpen úgy vélte, hogy a bor sillerként szerepeljen, de ő is úgy vélte, hogy karaktertelensége ellenére benevezhető a borversenyre. Így aztán a Bátai borversenyen 100-as sorszámmal az én nevem alatt el is indítottam a bort, amelynek tavalyi elődje ezüst érmet hozott számomra. Itt most azonban nem sikerült vele semmiféle érmet nyernem. Március 22.-én el is végeztem rajta a derítést, amelyet két héttel később április 6.-án le is vettem a derítési aljról. Különösebben nem sok tisztulást eredményezett, csupán 9 liternyi seprő jött össze, amelyet a cefrébe raktam szűrés után. 2,1 dl kénnel kezeltem tettem vissza a tölgyfa hordóba, hogy további érleléssel esetleg jobb eredményt érhessek el. Április 5.-én Sőrés András mentorommal is megkóstoltattam a bort, de ő úgy vélte, hogy a hiányzó beltartalma miatt nem sok esélye van az éremre. Így a bátaszéki borversenyre már nem is neveztem be. Amennyiben a további érlelés sem hozza meg a megfelelő javulást, úgy a házasítást kell majd fontolóra vennem ezzel a borral kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése