Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. április 13., szerda

Rigóvári Fehér Cuvée 2010. - 2.


Rigóvári Fehér Cuvée

2010.


A kísérletezésnek ez is egyfajta állomása. Eredetileg Cuvéenek a pezsgő alapanyag borait nevezték, ma pedig már nem is igen használatos ez a kifejezés, mert nem magyaros, így ez a házasítás szó váltotta fel a szakirodalomban. Pontosan azonban azt jelenti, hogy két, vagy több féle bor tudatos megválasztásával, tudatos arányú egymáshoz adásával egy új, egy harmadik bor készítünk el. Annyira azonban még fajta kísérlet, mert e két szőlőfajtából már mások is készítettek ígéretes fehér házasítás. Ez a két fajta fehér szőlő pedig nem más, mint a francia származású, igen közkedvelt és világmárka Chardonnay, valamint a nem annyira ismert, de magyar származású Királyleányka, amely sokkal nagyobb tekintélynek is örvendhetne, mint, amelyet eddig sikerült neki elérnie. A kísérlet számomra új, mert mindeddig én nem házasítottam fehér bort csak vöröset, amelynek tavalyi sikerei nehezen lesznek túlszárnyalhatóak az idei évben. A házasítást fele-fele arányban hajtottam végre. Az első fejtést követően a pihentetési időszak ezúttal kicsit hosszúra nyúlt. Március 12.-én hajtottam végre rajta a derítést. Március 17.-én Becze sógorommal kóstoltattam meg elsőként, aki jónak ítélte a bort. A második kóstoltatást főnökasszonyommal, Máté Rózsikával végeztettem el, aki megérezte rajta a derítőszer illatát. Ennek ellenére elvittem a március 19.-ei Bátai borversenyre, ahol nem kapott díjat éppen amiatt, hogy érezhető volt rajta a derítőszer illata. Március 28.-án miután letelt a derítéstől számított két hét lefejtettem az üledékről. 2 liternyi derítési alj jött össze a borban, amelyet a cefrébe raktam. A fent maradó 58 liternyi bort az uszófedeles tartályba helyeztem és 1,2 dl kénnel kezeltem. Április 6.-án borász mentorommal, Sőrés Andrással kóstoltattam meg a bort, aki nem igazán érezte kiemelkedően sikeres házasításnak. Ennek ellenére javasolta a Bátaszéki borversenyre való benevezését. Mivel a bor feleségem nevén szerepel, így ő is indult vele a versenyen és nem kis meglepetésünkre Április 8.-án bronzérem díjazásban részesítették. Igaz ekkor már tudtuk, hogy mind két összetevője is bronzérmes volt Bátán, tehát legalább ennek is hoznia kellett ezt a szintet. Annyi megjegyzést tettek a borokra, hogy kicsit magas a kénszintjük. Mindezek ellenére én azért úgy vélem, hogy egy hónap múlva már sokkal harmonikusabb és összeérettebb bor arculatot fog mutatni és mire a palackokba kerül tényleg méltó tagja lesz pincénknek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése