Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. március 6., vasárnap

Vízkereszti Körte Pálinka



Aquavinicum

Natúr

Gyümölcs


Vízkereszti Téli Esperes Körte Pálinka

2009.


Ennek a párlatnak az alapanyagát három igen csak öreg fa adta. Ebből egy a saját tulajdonunk, míg kettő más és más személy udvarának a díszét jelenti. Ebben az évben a különösen hosszú ősz szépen felnevelte és megérlelte ezeket a gyümölcsöket, amelyek rossz idő esetén hajlamosak zöldek, éretlenek maradni. Nem véletlen tehát, hogy november eleji időpontban álltam neki e gyümölcsök összeszedésének. Kedves ismerőseim ajánlották fel, hogy összeszedhetem nyugodtan a fa alól és a fáról is az összeset, így aztán kaptam az alkalmon és a feleségemmel együtt pillanatok alatt be is gyűjtöttük a körtéket. Ezek alaposan válogatáson, a hibás részek kivágásával, mosáson estek keresztül, amikor is a szárát is kiszedtem mindegyiknek. Ekkor még nem daráltam, hanem úgy daraboltam össze és cefréztem le az egészet. A forrás beindult pektinbontás és fajtaélesztő nélkül is a présházban, ahol elég meleg volt még ahhoz, hogy tíz napig hevesen forrjon a cefre. A megtöréséről és légmentes lezárásáról is gondoskodtam. A forrás után mintegy másfél hónapig még állt a cefre, majd természetesen a főzésre a Bátai Szeszfőzdében került sor idén 2010. január 6.-án, amely után kiváló párlat született. Nem kis meglepetésemre nemcsak, hogy kiváló párlat főtt le belőle, hanem igen komoly mennyiséget is sikerült kicsalni belőle. Igaz némi cukrot azért tettem hozzá, de azt is csak azért, mert nem tudtam, hogy mikor sikerül majd kifőzetnem. A nevét is a főzés napjáról kapta, amely vízkeresztre esett. A 30 liter párlatból még ma is van készleten jó néhány üveggel, amelyek az idő elteltével csak még finomabbak lettek.

Kis mennyiségben jó egészséget kívánok a fogyasztásához!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése