Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2010. július 25., vasárnap

Július 25. vasárnap



Bátai Viaszszilva Pálinka


Mai napon kezdem el ennek a pálinkának a készítését, annak ellenére, hogy vasárnap nem nagyon szoktam munkát végezni, hiszen a vasárnap az a Mennyei Atyánké, ő neki adunk hálát azért, hogy egy újabb héttel és egy újabb lehetőséggel nyúl felénk. Alig pár nappal ezelőtt fejeztem be a cseresznyeszilva pálinka cefréjének elkészítését és most már egy újabb kihívás elé nézek. E gyümölcsből a mi udvarunkban is áll egy fa, de azon idén alig maradt gyümölcs. Ezzel szemben a baranyai határban találtam erdős ligetes részben két olyan fát is, amely igen csak sok gyümölcsöt hozott. Szombaton próba szedést végeztem, amely során kiderült, hogy már elég érett a gyümölcs a szedéshez. A szedést nem rázásos módszerrel, hanem kézi szedéssel kezdtem el végezni, bár ez a fajta gyümölcs nem sérül a földre eséskor nagyon. Eső után, illetve a hajnali harmatkor szedtem, hogy a gyümölcsök már a fán is tisztán kerüljenek szedésre. A gyümölcsöt kocsánya nélkül szedtem, mivel tárolni sokáig nem akartam. A Cseresznyeszilva Pálinkához szedett gyümölcsből maradt még 11 kg így azt is hozzá tettem ehhez, hogy ne menjen veszendőbe, valamint 2 kg besztercei szilvát is raktam hozzá, amely arról a fáról hullott le. A 9 kg viaszszilva szintén kimagozásra került. Ezt azonban könnyebben és gyorsabban tudtam végezni mivel magra váló gyümölcsről van szó, sőt mivel igen húsos tömör a gyümölcs még könnyebb volt a húsát a magtól elválasztani. Az idegen gyümölcsök végső aránya a cefre készítésekor nem haladhatja meg nálam az 5%. A magozással végezve 10 l vizet öntöttem hozzá, hogy a forrás könnyebben beinduljon és a cukortartalom is könnyebben kiforrjon a gyümölcsből. A cukortartalma elég magas lehet, mert a magozás végeztével a kezem igen csak ragadt a viaszszilva levétől.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése