Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2014. május 4., vasárnap

Mézes Fűszeres Clapp Kedveltje Körte Gyümölcs Likőr 2014.



565.

2014/0423


AQUAVINICUM

LIKŐR

GYÜMÖLCS



  Mézes Fűszeres Clapp kedveltje körte
  üvegben érlelve
 
 
 
 
Ilyen rövid hétvégén, egy-két szóból elérjük a hétközepét, ahonnan már csak egy karnyújtásnyira van ismét a hétvége az emberek sokkal jobb kedvűben állnak neki a munkának, mint máskor. Alapból úgy volt, hogy mi is Zentára utazunk az I. Tiszamenti pálinkaverseny eredmény hirdetésére, de főnökömnek más egyéb elfoglaltságai akadtak, amelynek következtében csomagoltunk és maradtunk. Ő a pusztáján dolgozgatott, én, pedig a főzőüst mellett folytattam a tevékenységemet miközben a hétvégén lezáródó I. Országos pálinkaverseny nevezésére elküldendő italok kiválasztására koncentráltam. Természetesen közben nem feledkezhettem meg arról a pálinkacsaládról sem, amelynek ismertetését a napokban kezdtem el. Clapp kedveltje körte különlegesfajta ismertetését is elvégeztem a kedves olvasóimnak és hallgatóimnak egyaránt. Ebből készítettem ismét egy negyedik fajta italt is, amely ezúttal sem lehetett más, mint a likőr kategóriába sorolható italunk, amelynek alapja ez a körtepálinka lett. Érdekességként még nem említettem meg ennek a fajtának a származását sem. Valószínűleg senki sem gondolná elsőre, hogy ez egy amerikai újdonság. Története pedig az, hogy magról, még pedig a „Le Verger” szerint az Erdei vajonc magjáról nyerte Dorchesterben, a Massachuset államban egy bizonyos Clapp Tádé nevezetű egyéniség. Alig múlt egy évtizede, hogy Európában elkezdett terjedni, s máris egyike a legismertebb, a legkedveltebb, legkapósabb nyári körte fajtának. Bereczki Máté az oltóvesszejét 1868-ban kapta Belgiumból a Van Mons társulattól. Ennek alapján meg is győződött annak eredetiségéről a termett gyümölcsök alapján. Általában augusztus közepén kezd el érni, ami eltart általában szeptember elejéig. A gyümölcs Belsejéről sem írtam még. Húsa fehér, néha kissé sárgásba játszó fehér, igen finom, igen olvadó. Magtokja körül is csak kevéssé kövecses. Leve igen bő, igen cukros, gyengéden savannyal emelt, kellemesen illatos és fűszeres ízű. Magtokja zárt, vagy csaknem zárttengelyű, tömlöcskéiben tojásdadalakú, kissé hegyes, barna színű, ép magvakat rejtő. Kellően citrusos körtét egy ma már jól ismert fűszerrel, a vaníliával tettük még csábítóbbá, amelyet már több ezer éve használnak csokoládé ízesítésére Dél-Amerikában. Ezenfelül mézzel és egyéb fűszerekkel is növeltük ízének hatékonyságát.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése