Köszöntés

Istenhozta virtuális oldalamon! Vegyen részt a valóságban is egy rendhagyó barangoláson a borok, a pálinkák, a likőrök világában! Minden pénteken este pálinka kóstolói tréninget tartok, várom a jelentkezéseket. Ha tetszett, amit itt látott, keressen fel e-mailban: willhar@citromail.hu, vagy telefonon: 06-70/3387-165 Immár a Facebookon is elérhetők vagyunk a https://www.facebook.com/Muthpince oldalon. Jelöljenek ismerősnek bátran.

2011. február 17., csütörtök

Keresztelő Szent János Pálinka 2007.


Aquavinicum

Keresztelő Szent János Vegyes Gyümölcs Pálinka

2007.


Ez a párlat a második pálinka készítményem volt, amellyel már határozott irányba akartam terelni a munkásságot. Az alapanyagokat a termőre fordult saját gyümölcsünkben gyűjtöttem össze a nyár folyamán. A gyümölcsérés tekintetében nagyon jó évnek bizonyult. A terebélyes sárgabarack fánk roskadozásig megtelt gyümölcsökkel, így a házi lekvár főzése mellett bőségesen jutott a cefrébe is. Szerény mennyiségű műanyag ballonnal rendelkeztem, de ezekben hajtottam végre az erjesztést ötven literenként, ahogy egy edény megtelt. Nem használtam még sem pektinbontó enzimet, sem fajtaélesztőt, hanem teljesen természetes módon hajtottam végre a folyamatot. Sőt még némi cukrot is tettem hozzá, hogy az elsőként elkészült és leforrt cefrék minőségét megtudjam őrizni, amíg az utolsó is el nem készül. A barackkal egy időben az édesalma is megteremte a maga gyümölcseit, de a besztercei szilvára azért várni kellett jó ideig. Amikor aztán összejött a főzésre elegendő mennyiségű leforrt cefre, amelynek a következő volt az összetétele: 45%-ban sárgabarack, 35%-ban édesalma, végül 20%-nyi mennyiségben besztercei szilva alkotta a vegyes gyümölcs párlatot. Természetesen a Bátai Szeszfőzdében került sor augusztus 29.-én a kifőzésre, amely után kiváló párlat született. El is fogyott szinte az egész, de sikerült 1,05 litert elmentenem az utókornak és ezeket, mint féltett kincseket őrzőm az üvegbe palackozva. A nevét azért kapta Keresztelő Szent Jánosról, mert bizony, aki ebből az italból iszik az nagyon könnyen elveszítheti a fejét, ahogy nevezetes szentünkkel is történt. A sárgabarack illatai, az édesalma keserédes ízei, a besztercei szilva karakterével párosulnak ebben az italban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése